כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סבו של הרבי מקאליב

בד"ה: החסיד הישיש מקרית אתא הלך לעולמו

הישיש רבי משה זאב וולף הורוביץ ז"ל מוותיקי קרית אתא בעל התפילה בחצר מאקאווא הלך לעולמו בגיל 93. עבר את השואה והפיץ את תורת השל"ה הקדוש. נכדו הוא האדמו"ר מקאליב שליט"א. הלווייתו בערב שבת לחלקת בעלזא בהר המנוחות 

בד"ה: החסיד הישיש מקרית אתא הלך לעולמו
רבי משה זאב (וולף) הורוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: באשדוד נפטר לבית עולמו בשיבה טובה הרה"ח הישיש רבי משה זאב (וולף) הורוביץ ז"ל, זקן חסידי מאקאווא בקרית אתא והוא בן 93 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בג' אייר תרפ"ח בעיירה מארגערעטן ברומניה, לאביו הנגיד הרבני רבי מרדכי יואל ז"ל מצאצאי השל"ה הקדוש, הוא עבר את מאורעות השואה האיומה, והיה תלמיד של המהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל. 

בחייו התגורר בקרית אתא שם עמד לימין צדיקי מאקאווא ה'עטרת משה' זצ"ל ובנו גאב"ד מאקאווא באימה ויראה מעל 50 שנה, היה בעל התפילה בימים הנוראים בביהמ"ד של מאקאווא בהשתפכות הנפש, היה גבאי מסור ונאמן לכל ענייני בית המדרש 'ברכת משה' בעיר שם שימש כראש הקהל, ובעל קורא בכל שבת. כמו כן היה מקושר לחצר בעלזא והיה מגיע להסתופף בצילו של האדמו"ר. בקרית אתא היה מרבה להסתופף בצילו של האדמו"ר רבי הרשל'ה מקרעטשניף ירושלים זצ"ל.  

המנוח הפיץ את תורת השל"ה הקדוש ואת קונטרסי התהילים לפי נוסח השל"ה. במשך שנים רבות עבד לפרנסתו ברשות הדואר ועשה את מלאכתו עראי ותורתו קבע. 

במשך שנים עסק בחינוך והיה מלמד ב'מכינה' של תלמוד תורה 'תורה תמימה' בקרית אתא. 

המנוח ז"ל עם נכדו יבלחט"א הרבי מקאליב

סיפור מדהים היה כשנכדו כיום, האדמו"ר מקאליב שליט"א בא בקשרי שידוכין בבית האדמו"ר מקאליב זצ"ל לאחר הווארט קרא לו הסבא ואמר לו "הרבי מקאליב כעת קיים הבטחתו", וכך סיפר, אני נולדתי בעיירה מארגערעטן ואבי היה בעל יכולת ומידי שבוע שלח עמי פדיונות ותמיכה לבית הרב בעירו שהיה האדמו"ר רבי יהודה יחיאל טאוב זיע"א אביו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל, ובדרך כלל מי שהיה פותח את הדלת לקבל זה היה הרבי מקאליב באחד הפעמים הרבי הבטיח: "עוד יבוא יום ואני אחזיר לך טובה ואשלם על כך" והיום שאני זוכה להיות מחותנו, הרי הוא קיים את דבריו, כך סיפר הנפטר לנכדו האדמו"ר. 

לפני כשנה נחלש ומאז היה בבית חולים שיקומי באשדוד. לפני שנה שיכל את בנו רבי מרדכי יואל הורוביץ ז"ל מחשובי חסידי סקווירא. לפני למעלה מעשרים שנה שיכל את בתו מרת גרויז ע" האשת יבלחט"א הרב מאיר דוב גרויז מירושלים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' ובין בניו: רבי חיים שלמה הורוביץ חתנו של גאב"ד טשאבא זצ"ל, רבי יעקב הורוביץ מחסידי סערט ויז'ניץ, רבי יהודה אריה הורוביץ מחסידי בעלזא. 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת תצוה) בשעה 14:15 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים דרך קריית בעלזא 'לחלקת קהל מחזיקי הדת' בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרבי מקאליב מאקאווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד