כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לחיות זה גם מפחיד"

היעד הישראלי לחיסול איראני: "זה מה שהכי מפחיד אותי"

יאיר גלר, הישראלי מטורקיה שהיה יעד לחיסול ע"י האיראנים, סיפר כמה זמן כבר ידוע לו על התוכנית וממה הוא הכי חושש

היעד הישראלי לחיסול איראני: "זה מה שהכי מפחיד אותי"
איש העסקים יאיר גלר צילום: כלי תקשורת בטורקיה

יאיר גלר, איש העסקים הישראלי המתגורר בטורקיה והיה יעד לחיסול על ידי צוות איראני, כבר ידע על התוכנית במשך זמן רב.

גלר אמר כי הבין שעוקבים אחריו "לפני ארבעה חודשים. הסיפור נגמר, אני מנוע מלדבר והפרסום לא עושה לי טוב, מפני שאני אהיה מטרה יותר מבוקשת. זה המצב פחות או יותר". כשנשאל, במהלך ראיון ב'חדשות 12', מה האיראנים רוצים ממנו, השיב: "אם תוכלי לגלות לי, אני מאוד אשמח. אין לי מושג".

עוד סיפר: "ישבתי עם כל הגורמים וחשבתי. אין לי מושג. אני סך הכול מפתח מערכות רובוטיות ממוחשבות, עובדים מצוינים - 80 מהם מדענים. אני לא איש עסקים, אני תעשיין ומנהל חברה של 110 איש ואנחנו מפתחים קווי ייצור ממוחשבים, רובוטיים ואני עושה את זה בהצלחה רבה בטורקיה. אנחנו מייצאים משם מערכות מתקדמות".

במהלך הריאיון, גלר שידר כי אינו חושש במיוחד: "יש המון דברים מפחידים בחיים. אני כבר עברתי דברים מאוד מפחידים. אני בן 74, השתתפתי במלחמות - ששת הימים, כיפור והתשה. לקום למלחמת התשה זה מפחיד מאוד. עצם החיים הם טובים, אבל מפחידים מאוד. לחיות זה גם מפחיד".

"הכי מפחיד זה מה שקורה במדינה שלנו, בארץ שלנו. אני מתכוון לכל מילה שאני אומר. זה מפחיד יותר מאשר האיראנים - אם המדינה שלי תיהפך למדינה לא דמוקרטית", אמר גלר בהתייחסו לפרשת 'פגסוס' והמעקבים המשטרתיים אחרי אזרחים.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי ארגון הביון הטורקי MIT, בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי, מנע מזימה להתנקש בחייו של איש העסקים הישראלי-טורקי, יאיר גלר, כנקמה על חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פרחיזאדה, מעשה שמיוחס לישראל. החולייה מנתה תשעה בעלי אזרחות איראנית.

על פי הדיווח, שירות הביון האיראני פעל לנקום את חיסולו של מוחסן פרחיזאדה, אדריכל תוכנית הגרעין האיראנית בנובמבר 2020. היעד של הרשת האיראנית היה איש עסקים, יליד ישראל, בשם יאיר גלר, בן 75. גלר הוא הבעלים של חברת CNC Advanced Technology and Engineering , שמייצרת מערכות הגנה לענף התעופה והחלל.

החברה של גלר ממוקמת בקטאלקה ובשיקטאש, הוא צולם צעד אחר צעד על ידי רשת הריגול האיראנית. איראן אספה מידע על מקום מגוריו ומקום עבודתו של גלר ולאחר מכן תכננה לבצע את פעולת ההתנקשות. התוכנית האיראנית נעשתה באמצעות שימוש בכמה אזרחים טורקים על מנת לא למשוך תשומת לב.

יאיר גלר איראן טורקיה ניסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד