י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת ברדוגו - גל"צ

הח"כית מסבירה: מנהיגי השמאל חייבים ללמוד מהכהן גדול

מירי רגב הפתיעה עם דבר תורה על פרשת השבוע: מדוע שובצו על החושן 12 אבני חן? כדאי שיזכור שהוא לא שלם לבדו, אלא מייצג 12 שבטים. "שנזכה לראות מנהיגים ראויים ולא משתיקי דעת קהל", סיימה רגב

הח"כית מסבירה: מנהיגי השמאל חייבים ללמוד מהכהן גדול
יעקב ברדוגו צילום: מתוך שידורי ערוץ 20

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד פרסמה היום (שישי) דבר תורה לקראת שבת, באמצעותו היא הסבירה עד כמה מוקדי הכוח במדינת ישראל "מושחתים". זאת, על רקע הפיטורין של יעקב ברדוגו מרדיו גלי צה"ל.

"למשטרת 'מחשבות בע"מ'", כתבה רגב בזלזול, "אתם יכולים להמשיך לזלזל, לרגל, להעליל, להסית, לעבור על החוק, להשתיק ולהדיר את מי שדעתו שונה מדעתכם. אבל נחשו מה? הציבור מזמן רואה לכם".

השרה לשעבר רגב התייחסה לעליית מנחם בגין לשלטון ב-1977 ולמאמצי השמאל לשלוט בעם בכוח. היא כתבה כי פרשת "תצווה" מגיעה בדיוק בזמן, "להזכיר לכל אותם 'מנהיגים' ו'אנשי רוח' מזויפים שעמלים מאז 77 להחליף את העם, שהעם פה, והם משרתים אותו ולא להפך, והוא פה להישאר".

"הפרשה ממשיכה בתיאור עבודת המשכן, ומתמקדת בבחירת ה' באהרון ובניו לכהונה, ובהכנת בגדי הקודש לעבודתם במשכן", כתבה.

"מעניין במיוחד לקרוא את תיאור 'חושן המשפט', שנצטווה הכהן הגדול לשאת על ליבו תמיד. החושן היה בעצם לוח, משובץ בשתים עשרה אבני חן יקרות, שכל אחת מהן מייצגת את אחד משבטי ישראל. בנוסף לחושן, הכהן חויב לשאת על כתפיו שתי אבנים שעליהן היו כתובים שמות השבטים. ההסבר החוזר פעמיים לגבי הציווי המוזר של נשיאת האבנים ושמות השבטים כחלק ממערכת בגדי הכהן הינו: 'לזכרון לפני ה'", רגב ציינה.

"מה?", היא תהתה אבל, "למה ה' צריך ש'יזכירו' לו את השבטים?". 

"חכמינו מסבירים שזה כמובן לא נועד 'להזכיר' לה' את העם, אלא לכהן הגדול. החיוב התמידי של לבישת האבנים כנגד הלב ועל הכתפיים, נועד להזכיר לכהן הגדול, שליח הציבור הבכיר, שעם כל מעמדו הגבוה והחוכמה שלו, הוא אף פעם אינו שלם לבדו. הוא אינו נמצא בתפקיד הרם כדי לייצג את עצמו או הדומים לו, אלא הוא תמיד שליח ונציג של כל עם ישראל כשהוא עושה עבודתו במשכן בפני ה'".

היא סיימה עם הטפת מוסר ל"מנהיגים" של היום: "שנזכה לראות בעיננו מנהיגים ראויים, בתחומי הממשל, המשטר, המשפט, התקשורת והתרבות, שזוכרים שהם נציגי ציבור, ומובילי דעת קהל ולא משפיטי הציבור ומשתיקי דעת הקהל. שבת שלום".

מירי רגב יעקב ברדוגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד