כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ידרדר את מעמד הרבנים"

באירופה מתריעים: הרפורמות של כהנא יביאו להתבוללות

לאחר הסערה סביב הגעתו לבריטניה, יו"ר 'הציונות הדתית' המשיך בסוף השבוע את ביקורו בקהילות היהודיות באירופה, ונחת בצרפת. הוא קיים פגישה עם רבה של מרסיי - ובסוף התייחסו לרפורמת הגיור: "יש חשש שהפגיעה במעמד הרבנות יפגעו ביכולת של הקהילות עצמם"

באירופה מתריעים: הרפורמות של כהנא יביאו להתבוללות
סמוטריץ' עם נציגי הקהילה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ביקר בסוף השבוע האחרון בצרפת ונפגש עם דמויות מפתח בקהילה היהודית במקום, זאת בהמשך לביקורים שלו בקהילות היהודיות באירופה.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' נפגש גם עם הרב ראובן אוחנה, רב העיר מרסיי, והשניים דנו ברפורמה הגיור שצפויה לעבור בקרוב בישראל. הרב אוחנה בירך על הגעתו של סמוטריץ', וטען כי "מטרת הגעתו היא מטרת קודש".

לדבריו, "מדובר כאן בהצלת העם היהודי כאן, בגלות, מהתבוללות, ובארץ מעצם הרעיון להיות יהודי בארץ ישראל". רבה של מרסיי טען כי המתווה "ידרדר את מעמד הרבנים שלנו, מעמד בתי הדין. אם שם מותר לעשות בקלות כל מיני גיורים, אז זה יחזק את ההתבוללות כאן".

הח"כ סיפר על חשש שם שהרפורמה של כהנא ו"הפגיעה במעמד הרבנות הראשית" יפגעו, לדבריו, ביכולת של הקהילות. הוא קרא לסיום: "כל מי שרוממות הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות בגרונו, חייב להקשיב לקול הזה".

סמוטריץ' החל את ביקורו באירופה בשבוע שעבר בבריטניה. הביקור עורר סערה לאחר שהגוף שמייצג את היהודים במדינה גינה את הגעתו של חבר הכנסת וקרא לו "לחזור למטוס".

אירופה בצלאל סמוטריץ' רפורמה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד