ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"עבודה במתכונת חירום"

לקראת מלחמה? הוראות חריגות של משרדי החינוך והחוץ

המתיחות בין אוקראינה ורוסיה: משרד החינוך נערך להשיב מאוקראינה את המורים השליחים ובני משפחותיהם | במשרד החוץ נערכים להשבת הישראלים השוהים באוקראינה ומפרסמים הוראות חשובות

לקראת מלחמה? הוראות חריגות של משרדי החינוך והחוץ
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

משרד החינוך והסוכנות היהודית נערכים להשיב מחר (ראשון) ארצה את כלל המורים השליחים ובני משפחותיהם מאוקראינה, זאת על רקע אזהרת המסע והנחיות משרד החוץ. מדובר במורי חפציבה אשר מלמדים ביותר מ-20 בתי ספר יהודים באוקראינה.

יצוין, כי צוותי המקצוע של משרד החינוך קיימו במהלך סוף השבוע דיונים משותפים עם נציגי הסוכנות היהודית ומשרד החוץ, כדי לתאם עמם את כלל הפרטים הנדרשים לקראת פינוי המורים ובני משפחותיהם לישראל.

ממשרד החינוך נמסר כי עם הגעתם ארצה, יפעל משרד החינוך לשבץ את ילדי השליחים במוסדות החינוך, וידאג לתת להם מעטפת רחבה של תמיכה. ככל שיתאפשר, המורים ימשיכו ללמד את תלמידי הקהילה היהודית במתכונת של למידה מרחוק.

"נציגי משרד החינוך עומדים בקשר רציף עם המורים השליחים ומעניקים להם ליווי ותמיכה", נמסר.

בתוך כך, שר החוץ לפיד הודיע הערב (מוצאי שבת) בתום הערכת מצב כי "משרד החוץ נערך להוצאת ישראלים מאוקראינה". לפיד יקיים הערכת מצב נוספת מחר ב-10:30 וחצי בבוקר בחדר המצב של משרד החוץ.

בהמשך להערכת מצב והקריאה לישראלים לצאת באופן מידי מהאזור, במשרד החוץ נערכים להוצאת הישראלים, במקביל נערכות שיחות עם חברות התעופה על מנת להגביר טיסות.

כמו כן, לפיד הורה על מעבר לעבודה במתכונת חירום. במשרד החוץ הוקם צוות ניהול ייעודי למשבר בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, המדווח לשר החוץ.

שגרירות ישראל בקייב, בראשות השגריר מיכאל ברודסקי, ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר במדינה. האגף הקונסולרי במשרד החוץ יתגבר את השגרירות בעובדים נוספים על מנת להתמודד עם טיפול קונסולרי בחירום.

להלן נוסח אזהרת המסע שפורסמה: "בעקבות המשך המתיחות והחשש מהסלמה, משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי".

כמו כן קורא משרד החוץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לאוקראינה בזמן הקרוב לבטל את נסיעתם בעת הזו.

אוקראינה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד