ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העולם עוקב בדריכות

החיילים בעמדה ומוכנים לפלוש לאוקראינה ברגע שפוטין יתקשר

העולם עוקב בדריכות אחר הנעשה בגבול רוסיה ואוקראינה. שני הצדדים מנסים להרגיע, אך דווקא מנהיגי העולם סבורים שהלחמה תיפתח באמצע השבוע. ראש המודיעין של נורבגיה סבור כי הכל תלוי בטלפון אחר של פוטין שייתן את האות או שמא יורה ל-150,000 חייליו שבגבול לסגת

החיילים בעמדה ומוכנים לפלוש לאוקראינה ברגע שפוטין יתקשר
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

ראש המודיעין הצבאי של נורבגיה מזהיר, כי פוטין רק צריך להתקשר, והכוחות ינועו לתוך אוקראינה. "כוחות רוסיה נמצאים בעמדה ומוכנים לפלוש לאוקראינה, הקרמלין רק צריך להתקשר".

ראש שירות הביון של צבא נורבגיה, אנדראס סטנסונס הוסיף ואמר: "לרוסים יש את כל מה שהם צריכים כדי לבצע הכל, החל מפלישה קלה במזרח ועד התקפות קלות פה ושם באוקראינה, או פלישה מוחלטת, כולל כיבוש של כל או חלק של אוקראינה", כך אמר. "עכשיו, זה תלוי בנשיא פוטין לבחור אם הוא רוצה להמשיך או לא".

סטנסונס אמר את דבריו בהצגת דו"ח הערכת האיומים השנתי של שירותי הביון הנורבגיים. לדבריו, לרוסיה יש "יותר מ-150,000 חיילים קרביים בגבול אוקראינה, יחד עם הנשק המתקדם ביותר של המדינה וכל הלוגיסטיקה הדרושה, קשה מאוד לומר אם מתקפה סבירה או לא סבירה, כי זה תלוי אך ורק בנשיא הרוסי שצריך לקבל את ההחלטה", אמר.

מדינות המערב מאמינות שרוסיה מכינה פלישה קרובה לאוקראינה, אם כי מוסקבה הכחישה זאת למרות ההצטברות הצבאית העצומה סביב מזרח אוקראינה. ארה"ב הודיעה כי רוסיה מתכננת פלישה, וציינה את יום שלישי או רביעי השבוע שבהם הרוסים יפלשו.

שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, ביקר במוסקבה ביום שישי במאמץ נוסף להפיג את המתיחות בנוגע לפלישה אפשרית. נסיעתו הגיעה יום לאחר ששרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, שוחחה עם מוסקבה וקראה להחזיר לרוסיה למעלה מ-100,000 חיילים רוסיים ליד אוקראינה.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, תיאר בחריפות את השיחות כ'שיחה בין חירש לאלם'.

רוסיה אומרת שאין לה תכניות לפלוש, אבל היא רוצה שהמערב ישאיר את אוקראינה ומדינות סובייטיות אחרות מחוץ לנאט"ו. היא גם רוצה שנאט"ו תמנע מהצבת נשק שם ותחזיר את כוחות הברית ממזרח אירופה, דרישות שנדחו על הסף על ידי המערב.

אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד