כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קילומטר וחצי ממטה האו"ם

מנהטן: דיפלומט הותקף ואפו נשבר בתקיפה גזענית

דיפלומט דרום קוריאני הותקף ואפו נשבר בתקיפה אכזרית אקראית בשדרה החמישית במנהטן שבניו יורק ביום רביעי האחרון | התקפות אנטי-אסייתיות בניו יורק הוכפלו מאז השנה שעברה

מנהטן: דיפלומט הותקף ואפו נשבר בתקיפה גזענית
ניו יורק ממעוף המסוק צילום: דוב בער הכטמן

דיפלומט דרום קוריאני הוכה קשות ואפו נשבר בהתקפה ללא כל התגרות מצדו ביום רביעי בלילה כשהלך ברחוב עם חבר במנהטן. על פי הדיווחים, הקורבן בן ה-53, ששמו לא צוין בתקשורת האמריקאית צעד עם חבר בשעה 20:10 ביום רביעי האחרון ליד בפינת רחוב 35 מזרח והשדרה החמישית במרכז מנהטן, כאשר לפתע פנה אליו אדם לא מוכר.

על פי הדיווחים, התוקף לא אמר דבר, והיכה את הדיפלומט הדרום קוריאני, שהראה לתוקף את תעודת הזהות הדיפלומטית הדרום קוריאנית שלו, החשוד נמלט ברגל לעבר השדרה השישית, כך מדווחת רשת NBC.

כשהמשטרה הגיעה, הם מצאו את הקורבן עם כאבים ונפיחות בפניו, כך דווח אתר The Hill. לאחר מכן, הוא הועבר באמבולנס לבית חולים מקומי שם דווח כי מצבו יציב עם אף שבור.

לא בוצעו מעצרים במעשה האלים האקראי נכון ליום חמישי בלילה, והמניע נותר לא ברור כשהמשטרה ממשיכה לחקור את התקרית, שהתרחשה כקילומטר וחצי ממטה האו"ם.

המתקפה ביום רביעי מגיעה על רקע עלייה חדה בפשעי שנאה אנטי-אסייתיים. על פי נתונים ממשטרת ניו יורק, מספר פשעי השנאה האנטי-אסייתיים שבוצעו בשנת 2021 יותר מפי שלושה בהשוואה לשנה שקדמה לה.

בסך הכל, תלונות על פשעי שנאה כמעט הוכפלו בשנה שעברה, עם 275 תלונות שנרשמו ב-2020 ל-538 בשנה שעברה. החלק הגדול ביותר של התלונות בשנה שעברה היה על פשעים אנטי-יהודיים, שהיוו 38 אחוז מכלל התלונות על פשעי שנאה. בעקבות המתקפה על הדיפלומט ביום רביעי, אמר חבר מועצת העיר קית' פאוורס, המייצג את שכונת מנהטן שבה אירעה התקיפה: "המתקפה הבלתי מעוררת הזו נגד הדיפלומט הדרום קוריאני היא מחרידה ובלתי מתקבלת על הדעת".

תקיפה גזענית מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד