א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"נפעל בכל האמצעים"

האיום על משרד החינוך; הלימודים יושבתו?

בתי הספר התיכוניים מחויבים לעבור לחמישה ימי לימוד בשבוע, כך על פי החלטת משרד החינוך, אך בארגון המורים זועמים ודורשים לחתום קודם כל על הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות המורים: "מחליטים לשנות את תנאי העבודה של המורים בלי לדבר איתנו"

האיום על משרד החינוך; הלימודים יושבתו?
יום לימודים ראשון בבית ספר ביישוב אפרת צילום: Gershon Elinson/Flash90

ההחלטה של משרד החינוך לעבור לחמישה ימי לימוד בשבוע בבתי הספר התיכוניים מעוררת סערה. הארגון שמייצג את המורים מאיימים בשביתה בשנה הבאה כיוון שמדובר במהלך צדדי.

על פי הדיווח ב"ווינט", בארגון המורים טוענים כי משרדי החינוך והאוצר מבקשים לכפות על המורים את המעבר לחמישה ימים, אך מסרבים לעגן את השינוי בהסכם קיבוצי, כמקובל, ולכן הם מוכנים להילחם בהחלטה אפילו עד כדי השבתה בשנה הבאה של מערכת החינוך.

"לא יעלה על הדעת שמחליטים לשנות את תנאי העבודה של המורים בלי לדבר איתנו", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז. "נעמוד כחומה בצורה ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע זאת".

ארז הסביר כי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, פנתה אליו בחודש יולי בשנה שעברה וביקשה להעביר את המערכת לחמישה ימי לימודים כבר בשנה הנוכחית, אולם בשל קוצר הזמן ומגפת הקורונה לא ניתן היה לבצע את השינוי גם בהסכם הקיבוצי.

בעקבות כך הם הסכימו כי בשנה הנוכחית ייעשה המעבר באופן וולונטרי, כשבתי ספר המעוניינים בכך יפנו למשרד החינוך לקבלת אישור מיוחד. אלא שלאחרונה הודיע משרד החינוך לרשויות המקומיות להתחיל להיערך למעבר לשבוע מקוצר בשנה הבאה.

ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה לדברים.

משרד החינוך לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד