י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש מהסלמה בשכונה

בן גביר פתח לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח: "תינוקת יכלה להירצח כאן"

אחרי שורת הצתות נגד תושב יהודי בשכונת שייח ג'ראח, ח"כ איתמר בן גביר החזיר הבוקר את לשכתו לשכונה, כפי שעשה ערב "שומר החומות" | בן גביר תקף את המשטרה והשר בר לב: "תינוקת יכלה להירצח כאן. דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את התושבים" | במקום פרצו מהומות

בן גביר פתח לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח: "תינוקת יכלה להירצח כאן"
בן גביר בשייח ג'ראח צילום: ישי ירושלמי

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, פתח הבוקר (ראשון) את הלשכה הפרלמנטרית בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) שבמזרח ירושלים, כפי שהתחייב אמש (מוצ"ש). בן גביר הודיע אתמול על פתיחת הלשכה, זאת לאחר שבמהלך השבת הוצת ביתו של טל יושובייב, תושב השכונה. במהלך פתיחת הלשכה פרצו עימותים בין תושבים יהודים לערבים ואף הושלכו כסאות. כוחות משטרה ניסו להשיב את הסדר.

בן גביר הגיע לביתו של יושובייב ומתח ביקורת חריפה על המשטרה והשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "תינוקת יכלה להירצח כאן", אמר בן גביר. "ואני שואל שאלה: איפה המשטרה. גם כעת אין כאן משטרה. דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את התושבים. בן גביר התייחס גם לאיומים של ארגון הטרור חמאס, בשל הקמת הלשכה: "שמעתי שהחמאס מאיימים על מדינת ישראל בעקבות ההודעה שאפתח כאן לשכה. באתי לכאן היום כדי לומר אנחנו בעלי הבית על ירושלים".

"מי שאשם זה עומר בר לב, השר הכי כושל במדינת ישראל, ואנחנו דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את הבטחון של התושבים כאן. אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן", הוסיף בן גביר.

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) טען כי בן גביר עלול להבעיר את המזרח התיכון, "הזוי שחבר כנסת אחד מרחיק מפה תיירים ופוגע בכולנו. מי שמבעיר את שכונת שייח ג'ראח, לא מגן על התושבים, אלא מסכן את יציבות המזרח התיכון. ומעבר לכל הנזק, אלימות ושנאה שזה גורם, זה פוגע בסיכוי של עובדי התיירות לחזור ולהתפרנס מהעבודה שלה", אמר.

נזכיר כי הקמת לשכתו של בן גביר בשכונה, הייתה לאחד מהאירועים המשמעותיים שקדמו למבצע "שומר החומות". ברקע פתיחת הלשכה התפתחו עימותים עם תושבים ערבים ליהודים. לטענת בן גביר, למרות הפצרת לשכת רה"מ לפנות את המקום, התעקש שהאבטחה קבועה של שוטרים תוצב לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן, אז חלה עליה חדה ברמת ההתפרעויות".

הלילה, עוד לפני פתיחת הלשכה, פרצו עימותים בין צעירים יהודים לערבים בשכונה. במהלך העימותים הלילה אירעו מספר אירועים חריגים, ביניהם דריסה של צעיר יהודי, שנפצע באורח בינוני. החשוד בדריסה, תושב מזרח ירושלים בן 21, נעצר לחקירה. במהלך חקירתו טען כי רוסס בגז פלפל. המשטרה חוקרת את אירוע הדריסה כאירוע לאומני. בתוך כך, צעיר יהודי נוסף נפצע באורח קל לאחר שנפגע מאבן בראשו. המהומות במקום נמשכו לאורך הלילה וכוחות גדולים של משטרה פעלו באזור. שישה חשודים בהפרת הסדר נעצרו.

כפי שדווח מוקדם אמש, ביתו של טל יושובייב, המתגורר בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) הוצת אתמול (ליל שבת) לפי החשד ע"י תושבים ערבים. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה שהותירה נזק רב. בני המשפחה לא שהו בבית בזמן ההצתה ולפיכך לא היו נפגעים.

יושובייב חזר אתמול לביתו שהוצת בליל שבת לפי החשד ע"י תושבים ערבים, והגיב למקרה החמור. "האש התלקחה מעל המיטה של בני התינוק, אם היינו בבית בשבת זה יכול היה להסתיים באסון", אמר יוושבייב. 

ביתו של יושובייב הוצת ולוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה שהותירה נזק רב. בני המשפחה לא שהו בבית בזמן ההצתה ולפיכך לא היו נפגעים. מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, החליט לתגבר את פעילות המשטרה באזור. 

עוד אמר יושובייב כי "מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע - הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים - כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו".

 

 

 

 

 

 

שייח ג'ראח איתמר בן גביר לשכה פרלמנטרית מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד