א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רוחות מלחמה

בנט לישראלים באוקראינה: שובו הביתה לפני שיהיה בלתי אפשרי

ראש הממשלה נפתלי בנט טען הבוקר כי הממשלה עוקבת אחר ההתפתחויות באוקראינה. בנט קרא לכל הישראלים השוהים שם, לשוב ארצה ולא לקחת "סיכון מיותר" | שר החוץ יאיר לפיד יצא גם הוא בקריאה דומה. צפו

בנט לישראלים באוקראינה: שובו הביתה לפני שיהיה בלתי אפשרי
בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, להתלהטות הרוחות בגבול אוקראינה-רוסיה ואמר, "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה. אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים".

"לכן", ציין ראש הממשלה "במהלך השבת, שר החוץ, אני והצוותים שלנו, דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל". תוך שהוא פונה לישראלים באוקראינה "אני קורא פה שוב לישראלים באוקראינה: שובו הביתה, אל תיקחו סיכון מיותר".

לדברי בנט, ייתכן ומאוחר יותר יהיה מצב שלא יוכלו לשוב ארצה, "אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד כינס הבוקר (ראשון) ישיבת הערכות במשרד החוץ שממשיך לפעול במתכונת חירום בסופו אמר "אנחנו ממשיכים בהערכות להחזרת הישראלים מאוקראינה, ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות. הטיסות שחזרו אתמול מאוקראינה היו מלאות. בשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות. אני קורא לאזרחי ישראל לעלות על הטיסות האלה".

בנוסף, הודיעו במשרד החוץ, כי המשפחות של כל שליחי מדינת ישראל באוקראינה (יותר מ-150 איש), עושות את דרכן לארץ. "אנחנו מתגברים את השגרירות בקייב על מנת לתת מענה טוב יותר, אנחנו המדינה היחידה שמתגברת. מבקש להביע את הערכתי לשגרירות בקייב בראשות השגריר מיכאל ברודצקי, למתגברים שיוצאים ולכל עובדי המשרד שעוסקים בכך", אמר השר.

במשרד החוץ הוחלט להקים ישיבות הערכות מצב מידי בוקר וערב, בנוסף לישיבת הערכות נוספת שתתקיים הערב עם ראש הממשלה, שר החוץ ושרים נוספים שרלוונטיים גם לסוגיית עלייה יהודית.

נפתלי בנט אוקראינה יאיר לפיד רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד