כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אירועי שייח ג'ארח

ח"כ בן גביר לא נבהל מאיומי חמאס ומפתיע עם תגובה הולמת

אירועי שייח ג'ארח: בארגון חמאס גינו את החלטת איתמר בן גביר לפתוח לשכה בשכונת שמעון הצדיק: "ירושלים מהווה קו אדום עבור הפלסטינים". בן גביר: "קורא להגיע בשעה 16:00 לשכונת שמעון הצדיק בי-ם ולחזק את התושבים היהודים. לא מפחדים מאיומי חמאס"

ח"כ בן גביר לא נבהל מאיומי חמאס ומפתיע עם תגובה הולמת
מהומות סביב לשכתו של בן גביר צילום: ישי ירושלמי

בכיר ארגון הטרור חמאס, סוהייל אל-הינדי, גינה בשעה האחרונה את החלטת חבר הכנסת איתמר בן גביר לפתוח היום (ראשון) לשכה בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) שבמזרח ירושלים.

בן גביר פתח לשכה פרלמנטרית בשייח ג'ראח: "תינוקת יכלה להירצח כאן"

אל-הינדי הגדיר את ההחלטה של בן גביר כ"תוקפנות מסוכנת ופגיעה ברצון העם הפלסטיני". בשיחה עם תחנת הרדיו 'קול אל-אקצא', המזוהה עם ארגון הטרור חמאס, הוא אמר כי "ירושלים מהווה קו אדום עבור הפלסטינים".

"הפלגים הפלסטינים בוחנים בקפידה אחר ההתפתחויות תוך שהם מצויים במצב של מוכנות מלאה לקדם את פני התוקפנות הישראלית", הוסיף אל-הינדי.

בן גביר סירב להיבהל מהאיומים ומיד שחרר הצהרה: "קורא לאזרחי ישראל שאכפת להם מהמדינה, להגיע היום בשעה 16:00 לשכונת שמעון הצדיק בירושלים (רחוב קונדר 6) ולחזק את התושבים היהודים. לא מפחדים מאיומי החמאס".

כזכור, ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, פתח הבוקר את הלשכה הפרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח)  שבמזרח ירושלים, כפי שהתחייב אמש. בן גביר הודיע אתמול על פתיחת הלשכה, זאת לאחר שבמהלך השבת הוצת ביתו של טל יושובייב, תושב השכונה. במהלך פתיחת הלשכה פרצו עימותים בין תושבים יהודים לערבים ואף הושלכו כסאות. כוחות משטרה ניסו להשיב את הסדר.

בן גביר הגיע לביתו של יושובייב ומתח ביקורת חריפה על המשטרה והשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "תינוקת יכלה להירצח כאן", אמר בן גביר. "ואני שואל שאלה: איפה המשטרה. גם כעת אין כאן משטרה. דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את התושבים. בן גביר התייחס גם לאיומים של ארגון הטרור חמאס, בשל הקמת הלשכה: "שמעתי שהחמאס מאיימים על מדינת ישראל בעקבות ההודעה שאפתח כאן לשכה. באתי לכאן היום כדי לומר אנחנו בעלי הבית על ירושלים".

"מי שאשם זה עומר בר לב, השר הכי כושל במדינת ישראל, ואנחנו דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את הבטחון של התושבים כאן. אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן", הוסיף בן גביר.

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) טען כי בן גביר עלול להבעיר את המזרח התיכון, "הזוי שחבר כנסת אחד מרחיק מפה תיירים ופוגע בכולנו. מי שמבעיר את שכונת שייח ג'ראח, לא מגן על התושבים, אלא מסכן את יציבות המזרח התיכון. ומעבר לכל הנזק, אלימות ושנאה שזה גורם, זה פוגע בסיכוי של עובדי התיירות לחזור ולהתפרנס מהעבודה שלה", אמר.

נזכיר כי הקמת לשכתו של בן גביר בשכונה, הייתה לאחד מהאירועים המשמעותיים שקדמו למבצע "שומר החומות". ברקע פתיחת הלשכה התפתחו עימותים עם תושבים ערבים ליהודים. לטענת בן גביר, למרות הפצרת לשכת רה"מ לפנות את המקום, התעקש שהאבטחה קבועה של שוטרים תוצב לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן, אז חלה עליה חדה ברמת ההתפרעויות".

הלילה, עוד לפני פתיחת הלשכה, פרצו עימותים בין צעירים יהודים לערבים בשכונה. במהלך העימותים הלילה אירעו מספר אירועים חריגים, ביניהם דריסה של צעיר יהודי, שנפצע באורח בינוני. החשוד בדריסה, תושב מזרח ירושלים בן 21, נעצר לחקירה. במהלך חקירתו טען כי רוסס בגז פלפל. המשטרה חוקרת את אירוע הדריסה כאירוע לאומני. בתוך כך, צעיר יהודי נוסף נפצע באורח קל לאחר שנפגע מאבן בראשו. המהומות במקום נמשכו לאורך הלילה וכוחות גדולים של משטרה פעלו באזור. שישה חשודים בהפרת הסדר נעצרו.

 

איתמר בן גביר חמאס שייח גראח שמעון הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד