ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
משפט נתניהו יימשך כרגיל?

הפרקליטות הודפת את הטענות: 1,500 טלפונים נבדקו ולא נמצאו חריגות

משפט נתניהו על רקע סערת "פגסוס": הפרקליטות עדכנה כי לא היו חריגות בחקירת תיקי נתניהו בלי צו שופט מתאים. לטענתה, במסגרת בדיקות שנערכו בשבועות האחרונים נבדקו כ-1,500 מספרי טלפון, אך לא עלה חשש לפריצה בלתי חוקית

הפרקליטות הודפת את הטענות: 1,500 טלפונים נבדקו ולא נמצאו חריגות
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת "פגסוס": הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי לא היו חריגות בחקירת תיקי נתניהו בלי צו שופט מתאים. זאת, על רקע הטענות לפיהן המשטרה פרצה לטלפונים הניידים של מעורבים בתיקי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על מנת לדלות מהם מידע הקשור בחקירה.

לטענת הפרקליטות, "לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם". בהודעת עדכון של הפרקליטות נטען כי בשבועות האחרונים ערכה משטרת ישראל בדיקות מקיפות ביחס לכלל הגורמים שנחקרו בתיקי החקירה, במסגרתן נבדקו כ-1,500 מספרי טלפון. "הבדיקות בוצעו הן ביחס לקיומם של צווים מתאימים, הן ביחס למספרי טלפון המשויכים לגורמים שנבדקו. במסגרת זו נבדק אם הוצאו או התבקשו צווי האזנת סתר בנוגע למי מהגורמים הנ"ל, מעבר לצווים המצויים בחומרי החקירה; וכמו כן, נבדק אם בוצעו פעולות מול מספרי הטלפון השייכים לכל אותם גורמים".

בהודעה הודגש גם כי הבדיקות נעשו הן בנוגע לפעילות האזנת סתר "רגילה", הן ביחס לפעילות האזנת סתר שבוצעה ע"י טכנולוגיות "מתקדמות" יותר. "למעלה מהנדרש, ועל אף שאין המדובר בחומרי חקירה הקשורים לתיקים דנן, נבדקו לבקשתנו גורמים נוספים מתיקי חקירה הידועים בכינויים 'תיק 1270' 'ו'תיק 1000 הישן'", נמסר.

"בנוסף", ציינו בהודעה, "לאחר בדיקה שנערכה לבקשתנו, הודיעה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך כי הרשות לא עשתה כל שימוש בתוכנות רוגלה, במישרין או בעקיפין באמצעות משטרת ישראל, בתיקי החקירה שלה, ובכלל זאת בתיק זה".

הפרקליטות ציינה גם כי במקביל, בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מבוצעת בדיקה נפרדת על ידי צוות בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, בסיוע מומחים טכנולוגיים, ביחס לגורמים ששמם עלה בתחקירים העיתונאיים. "במסגרת בדיקה זאת בודק הצוות גם מידע המצוי בבסיס הנתונים הפנימי של חברת NSO שהונגש על ידה לצוות הבדיקה, ועם סיומה יפורסמו ממצאי הבדיקה בהקדם", נמסר.

בפרקליטות ביקשו להסיר חיסיון: "לצורך השלמה סופית של תהליך הבדיקה, וכן לצורך פנייה למשרד לביטחון פנים בבקשה לצמצום ועדכון תעודת החיסיון הקיימת בתיק, על מנת שניתן יהיה להביא לפני בית המשפט הנכבד והנאשמים את הפרטים הרלוונטיים, בין היתר ביחס לאופן השימוש בצווים שהוצאו, נדרש פרק זמן קצר נוסף להשלמת התהליך". הסרת החיסיון תאפשר מתן הסברים מפורטים לבית המשפט בנוגע למה שנעשה.

בהודעה שנמסרה לבית המשפט כתב צוות התביעה כי הפרקליטות מבקשת להגיש עד יום רביעי בשעה 16:00 גם את השלמת הטיעון לתלונות מצד הסנגורים בדבר קבילות הראיות שנלקחו מחומרי המחשב של עד המדינה שלמה פילבר.

כזכור, בעקבות הפרסומים אודות השימוש בתוכנת הריגול בתיקי נתניהו, פרקליטי נתניהו ובני הזוג אלוביץ' ביקשו מבית המשפט לערוך בירור בנוגע להיקף השימוש בהאזנות הסתר בחקירה. הפרקליטות הייתה אמורה להגיש את תשובתה בנושא עד ליום שלישי בשבוע שעבר, אך קיבלה הארכה. בשל כך נדחו הדיונים בתיקי האלפים שהיו אמורים להתקיים בשבוע החולף.

 

משפטו של בנימין נתניהו הפרקליטות פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד