י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתיחות שיא בירושלים

תיעוד: המשטרה פשטה על לשכתו של בן גביר בשייח ג'ראח, 12 נעצרו

יומיים חלפו מאז הצתת הבית בשכונת שייח ג'ראח ע"י ערבים - והערב עדיין ניתן לחוש את המתיחות באוויר | בשעה זו - הפגנת פעילי ימין | המשטרה עצרה מאז הבוקר 12 מפרי סדר | ניסיונות לשכנע את בן גביר לעזוב את השכונה | השב"כ חוקר את ההצתה | עימותים עם ח"כים מ'המשותפת'

תיעוד: המשטרה פשטה על לשכתו של בן גביר בשייח ג'ראח, 12 נעצרו
שכונת שייח ג'ארח צילום: ישי ירושלמי

גם הערב (ראשון) נמשכת המתיחות בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) בירושלים, זאת ברקע שורת ההצתות נגד התושב היהודי, טל יושובייב, ופתיחת הלשכה פרלמנטרית ע"י ח"כ איתמר בן גביר. בשעה זו נערכת במקום מחאת פעילי ימין, שעשויה להגביר את המתיחות. במהלך היום פרצו עימותים בין יהודים לערבים והמשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר ברימוני הלם ופרשים.

בזמן שנציגי בן גביר נפגשים עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורגמן בלשכתו, מאות שוטרים פשטו על הלשכה של ח"כ בן גביר, הרסו אותה, והפעילו אלימות קשה כלפי חבר הכנסת איתמר בן גביר ופעילי ימין שהיו במקום. בן גביר מגיב ואומר: "המשטרה פעלה בבריונות, נישאר לישון כאן הלילה".

במהלך היום נעצרו על ידי המשטרה 12 חשודים בחשד למעורבותם בהפרות סדר ואירועי אלימות. מהמשטרה נמסר כי היא פועלת גם בשעה זו לשמירת הסדר בשכונת שייח ג'ראח.

הערב נרשם עימות פיזי חריג בין פעילי ימין, ביניהם סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג לחברי כנסת מהרשימה המשותפת ובראשם ח"כ אחמד טיבי - שהגיעו לתמוך במשפחות הפלסטיניות.

בתוך כך, בניסיון לעצור את ההתחממות בשכונה, מתקיימים הערב מגעים בין ראש עיריית ירושלים משה ליאון לחבר הכנסת בן גביר שהתבקש לפנות את הלשכה שהקים ובד בבד תוצב אבטחה צמודה לביתו של טל יושובייב.

במקביל נמשכת חקירת ההצתות בשכונה. הערב דווח כי השב"כ התערב בחקירה ובמערכת הביטחון רואים בהצתות פיגוע לאומני, שרק בנס הסתיימו עד כה ללא נפגעים.

במהלך השעות האחרונות אירעו מספר הפרות סדר לסירוגין, במהלכן פעלו הכוחות להשלטת סדר ומניעת חיכוך והתפרעויות אלימות, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר וביצוע מעצרים.

מאז שעות הבוקר ועד כה נעצרו כאמור 8 חשודים בחשד למעורבותם באירועי הפרת סדר ציבורי ואלימות. בין העצורים, 2 חשודים שעל פי החשד ריססו בגז פלפל עוברי אורח, וחשודים נוספים שנעצרו לאחר שעל פי החשד השליכו אבנים ובקבוקים.

מהמשטרה נמסר: "ביממה האחרונה אנו עדים לדיסאינפורמציה ומידע כוזב המופץ ברשתות חברתיות ביחס להתרחשויות שונות באזור, לצד שיח אלים ומתלהם ברשתות וניסיונות פסולים ללבות את השטח".

בן גביר, פתח הבוקר את הלשכה הפרלמנטרית בשכונה, כפי שהתחייב אמש (מוצ"ש). בן גביר הודיע אתמול על פתיחת הלשכה, זאת לאחר שבמהלך השבת הוצת ביתו של טל יושובייב. במהלך פתיחת הלשכה פרצו עימותים בין תושבים יהודים לערבים ואף הושלכו כסאות. כוחות משטרה ניסו להשיב את הסדר.

בן גביר הגיע לביתו של יושובייב ומתח ביקורת חריפה על המשטרה והשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "תינוקת יכלה להירצח כאן", אמר בן גביר. "ואני שואל שאלה: איפה המשטרה. גם כעת אין כאן משטרה. דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את התושבים. בן גביר התייחס גם לאיומים של ארגון הטרור חמאס, בשל הקמת הלשכה: "שמעתי שהחמאס מאיימים על מדינת ישראל בעקבות ההודעה שאפתח כאן לשכה. באתי לכאן היום כדי לומר אנחנו בעלי הבית על ירושלים".

נזכיר כי הקמת לשכתו של בן גביר בשכונה, הייתה לאחד מהאירועים המשמעותיים שקדמו למבצע "שומר החומות". ברקע פתיחת הלשכה התפתחו עימותים עם תושבים ערבים ליהודים. לטענת בן גביר, למרות הפצרת לשכת רה"מ לפנות את המקום, התעקש שהאבטחה קבועה של שוטרים תוצב לטובת התושבים היהודים במהלך כל תקופת הרמאדן, אז חלה עליה חדה ברמת ההתפרעויות".

 

שייח ג'ראח עימותים אלימים טל יושובייב איתמר בן גביר הצתת בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד