כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות הביקוש

הרבנים החליטו: לא לקבל ילד שהוריו מפקיעים מחירים

הזינוק במחירי הנדל"ן בנוף הגליל הביא את רבני הר יונה לכתוב מכתב חריג בו הם קוראים שלא להפקיע מחירים, ומבקשים ממנהלי המוסדות לעמוד המשמר ולא לקבל ילדים שהוריהם מפרים את ההחלטה. על המכתב חתומים רבני כלל הקהילות בשכונה המתפתחת

הרבנים החליטו: לא לקבל ילד שהוריו מפקיעים מחירים
שכונת הר יונה בנוף הגליל צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הביקוש הרב לדיור בשכונת הר יונה, ובריכוזים חרדיים ודתיים אחרים בנוף הגליל, נרשמה בתקופה האחרונה עלייה חדה במחירי הדירות בנוף הגליל על כלל שכונותיה.

רבני העיר ועסקני וועד הדיור התכנסו כדי לדון בנושא, כפי שתיאר זאת אחד המשתתפים בדיונים: "היה ברור לכל מי שלקח חלק בדיונים הללו שאסור לאפשר מצב שבו מחירי הדיור בהר יונה יהיו גבוהים. לא משנה אם לרכישה או לשכירות. הרי כל הרעיון לשמו התכנסנו ובאנו לגור בהר יונה, היה כדי להעניק לציבור החרדי דירות בהישג יד. אם עכשיו יתייקרו המחירים, מה עשינו"?

יצוין כי רבני הר יונה לא הביעו את דעתם באשר לשאר כל חלקי העיר נוף הגליל ולעליית המחירים שם, תופעה קשורה ישירות לכוח הקנייה של שוק הנדל"ן התוסס. אך לגבי שכונת הר יונה החרדית קבעו כי חלילה להפקיע את המחירים, וכי על היזמים והרוכשים לשמור על מחירים שנקבעו.

רבי השכונה מכל העדות והחוגים פרסמו מכתב מיוחד: "לכל רוכשי ושוכרי הדיור בשכונתנו שיחיו, הננו בזה בקריאה של חיבה לכלל תושבי שכונתנו שיחיו כאשר שכונתנו המעטירה עומדת כעת בתקופת התפתחות גדולה, התלויה באפשרות דיור בהישג יד".

"על כן נקבע כי אין לחרוג מהמחירים אשר נקבעו ואשר יקבעו מעת לעת ע"י ועדת הדיור. ובכך נשמר את המשך התפתחות שכונתנו. והננו לחזק בזה את נציגי ועדת הדיור אשר עושים עבודת קודש למען מטרה חשובה זו.

"וכן לבוא בקראה לכלל המתווכים בשכונה לעמוד לצידם באופן מלא. וכן למנהלי המוסדות בשכונתנו לעמוד על המשמר כתקנות הוועדה. אין לחרוג מתקנה זו בשום אופן ובכל שאלה ניתן לפנות לנציגי הוועדה כמו שפורסם".

עסקני וועד הדיור מציינים במיוחד את הפסקה הפונה למנהלי המוסדות, ומבקשת מהם בעצם שלא לקבל למוסדות בני משפחה שמפקיעים את המחירים בשכונה.

על המכתב חתומים הגאון רבי נתן בן סניור, הגאון רבי שמעון דב ברנסדרופר, הגאון רבי אלכסנדר צבי ליברמנטש, הגאון רבי נפתלי אופמן, הגאון רבי יואל צבי דנציגר, הגאון רבי אהרן יהושע ווייס, הגאון רבי מאיר יהודה פישר, הגאון רבי יוסף יצחק קופטייל והגאון רבי יוסף צבי בינט.

בשכונה מקווים כי המכתב הנחרץ יעשה את שלו, וכי היזמים המבקשים להרוויח הון על נדל"ן יעשו זאת בשכונות אחרות בעיר ההולכת ומתפתחת בצעדי ענק. "בשנה הקרובה ייחלו הליכי התכנון ליותר משלושת אלפים יח"ד בהר יונה עבור הציבור החרדי. הצעד נעשה כדי להקדים יזמים תאבי ממון שיפקיעו את המחירים". 

הר יונה נוף הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד