י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המהומות בשייך ג'ראח

לפיד וגנץ: "בן גביר מנסה להבעיר את השטח"

המהומות בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח): ראשי הסיעות פתחו את ישיבות הסיעה עם התייחסות ללשכה הזמנית של איתמר בן גביר. לפיד: "בן גביר לא נמצא שם כדי להגן על התושבים, אלא כדי להבעיר את השטח"

לפיד וגנץ: "בן גביר מנסה להבעיר את השטח"
לשכתו של בן גביר בשייח ג'ארח צילום: ישי ירושלמי

את ההצהרות קודם ישיבות הסיעה לתקוף את חבר הכנסת איתמר בן גביר שפתח לשכה זמנית בלב שייח ג׳ארח, דבר שהביא לעימותים קשים בין התושבים היהודים במקום לקבוצת יהודים שהגיע לעודד את התושב היהודי בשכונה

יושב ראש יש עתיד השר יאיר לפיד אמר: "בן גביר לא נמצא שם כדי להגן על התושבים, אלא כדי להבעיר את השטח. אם יש הבדלי גרסאות בין המשטרה לבן גביר - אני מאמין למשטרה".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס למהומה סביב איתמר בן גביר: "כוחות הביטחון בהובלת המשטרה והשב"כ, פועלים ביד קשה מול כל אירוע טרור, וישימו את ידם על המפגעים שניסו לשרוף בית של משפחה בשייח ג'ראח. פעולות טרור ואלימות יתקלו בתגובה נחושה – בכל מקום, מכל מקום ומול כל מי שיזום אותן".

"לצד זאת", הוסיף השר גנץ, "אני אומר לחברי הכנסת שמנסים לתפוס טרמפ פוליטי על המצב, ובהם גם ח"כ בן גביר – אתם פועלים נגד האינטרס הביטחוני, המדיני והחברתי של מדינת ישראל. תנו למדינה להפעיל את הכוח, ואל תלבו את האלימות. גם לנבחרי ציבור יש אחריות. זה לא משחק, מדובר כאן על חיי אדם".

בליכוד מנגד גיבו את נוכחותו של בן גביר בשכונה: "אני מגנה בכל תוקף את מעשה האלימות נגד ח"כ איתמר בן גביר. זה לא: שייח' ג'ראח: - זאת ירושלים, זאת הבירה שלנו. אנחנו מאוחדים בדרישה מהמשטרה לשמור על הסדר והביטחון לתושבי שכונת שמעון הצדיק בדיוק כפי שאנו דורשים שהשקט והביטחון יישמרו בכל מקום במדינת ישראל", אמר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

ח"כ יריב לוין אמר: "המציאות שבה חבר הכנסת איתמר בן גביר מגיע למקום ויוצא משם עם פגיעות בראש הוא מצב שאסור להסכים לו. הכנסת כולה צריכה להתייצב מאחורי הדרישה הברורה לאפשר לחבר כנסת לקיים את שליחותו ולהימצא בכל מקום בו הוא רוצה להימצא ולפקח, בטח ובטח במקום בו אירע ניסיון לשרוף אנשים רק משום שהם יהודים. יש לכל יהודי זכות להיות בכל מקום שירצה בארץ ישראל, ובוודאי שכך גם בירושלים".

חבר הכנסת בן גביר הגיב להתקפות: "מוזר שלא שמעתי את כל המצקצקים בלשונם כשהציתו בית של יהודי ושרפו תשע פעמים את רכבו ומיררו את חייהם של תושבי השכונה היהודים אז הם התעלמו, שתקו ועכשיו עוד מעיזים לתקוף ברוב חוצפתם".

"טלו קורה מבין עיניכם ולהבא לפני שאתם תוקפים אותי ראוי היה לכל הפחות להתייחס לטרור הפורעים הערבים. הגעתי להציל התושבים שם. ממשלה נורמלית הייתה מבינה שתפקידה הוא להגן על יהודים, אבל ממשלת ישראל נתמכת על ידי התנועה האסלאמית ולכן הם שותקים", תקף

שייח ג'ראח יאיר לפיד איתמר בן גביר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד