כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המהומות בשומר החומות

ערעור לעליון: ביצע הרס במלון ונידון ל-12 חודשי מאסר בלבד

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונשו של מוחמד אסווד, אשר במהלך מבצע "שומר חומות" השתתף יחד עם אחרים בהתפרעות קשה וזריעת הרס רב במלון "אפנדי" בעכו, זאת מתוך מניע גזענות, ונידון לעונש של 12 חודשי מאסר בלבד

ערעור לעליון: ביצע הרס במלון ונידון ל-12 חודשי מאסר בלבד
המהומות על הגדר צילום: פלאש 90

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם מוחמד אסווד, אשר במהלך מבצע "שומר חומות" השתתף יחד עם רבים אחרים בהתפרעות קשה וזריעת הרס רב במלון "אפנדי" בעכו, זאת מתוך מניע גזענות, ונידון לעונש של 12 חודשי מאסר בלבד.

במסגרת הערעור, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונשו של הנאשם, שכן לעמדת המדינה "פרט לנזקי הרכוש העצומים, במעשי הוונדליזם הקשים - אותם ניתן לתאר כפרעות של ממש, יש כדי לערער באופן עמוק את תחושת הבטחון של תושבי המדינה - יהודים וערבים כאחד, ולפגוע במרקם החיים העדין בישראל בכלל ובערים המעורבות כדוגמת עכו, בפרט".

בהודעת הערעור צוין, כי בית המשפט העליון עמד על כך שכאשר עסקינן בעבירות שבוצעו על רקע גזעני ואידיאולוגי, ישנה חשיבות רבה להרתעת הרבים על מנת לשרש תופעות אלה מקרבנו. בשל מועד השחרור הצפוי של הנאשם, הדיון בתיק קבוע למחר.

על פי כתב האישום, הנאשם, בצוותא חדא עם רעולי פנים רבים נוספים, ביצע מעשי ונדליזם במלון, זאת מתוך מניע גזענות, אך בשל כך שהמלון היה בבעלותו של אדם יהודי, והכל על רקע גל הפרות הסדר וההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ, שפרצו במהלך מבצע "שומר חומות". מספר דקות לאחר שהנאשם עזב את המקום, הציתו אחרים את המלון, הצתה שכתוצאה ממנה נגרם מותו של אבי הר אבן ז"ל.

בעקבות מעשיו של הנאשם ואחרים, נגרמו למלון נזקים כבדים בשווי של מעל 2 מיליון ₪. בנוסף, לקח הנאשם חלק בהתפרעות נוספת בעכו במהלך ימי המבצע "שומר חומות", אשר במהלכה הושלכו אבנים ובקת"בים לעבר שוטרים, נחסמו כבישים ונורו זיקוקים.

הנאשם הורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של התפרעות שסופה נזק ממניע גזעני, הסגת גבול כדי לעבור עבירה ממניע גזעני, היזק בזדון ממניע גזעני והתפרעות. בית המשפט המחוזי בחיפה עמד בגזר הדין על עוצמת הפגיעה בערכים המוגנים על רקע העובדה שהמעשים נעשו ממניע גזעני, אך השית על הנאשם עונש של 12 חודשי מאסר בלבד, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 ש"ח לנפגע העבירה.




ערעור שומרי החומות מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד