כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אלופת ישראל בכישלונות"

הנקמה של רע"מ; כאב הראש לקואליציה

הקואליציה משכה היום את כל החוקים מסדר-היום בכנסת לאחר שרע"מ הודיעה כי היא תצביע על פי שיקול דעתה ולא לפי המשמעת הקואליציונית. הסיבה: אי העברת החוק של חברת הסיעה שייתן הטבות מס ליישובים בדואיים לא חוקיים וחוק האזרחות | הליכוד: "שוב הוכח שבנט תלוי לחלוטין ברע״מ"

הנקמה של רע"מ; כאב הראש לקואליציה
במליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כאב ראש נוצר היום (שני) לקואליציה בעקבות מחאה של סיעת רע"מ, שהובילה למשיכת כל החוקים מסדר היום בכנסת ואי הבאתם להצבעה.

חבר הכנסת ווליד טאהא הודיע בשם סיעתו - רע"מ, על כך שחברי המפלגה יצביעו בכנסת על פי שיקולים האישיים ולא לפי המשמעת הקואליציונית. גורמים בקואליציה סיפרו לעיתונאית דפנה ליאל כי הסיבה לכך היא כתוצאה מאי העברת חוק של אחת מחברות הסיעה.

מדובר בהצעת החוק של חברת הכנסת של אימאן ח׳טיב יאסין, שביקשה לתת הטבות מס גם לשבטים בדואים שגרים באופן לא חוקי, ולא רק ליישובים מוסדרים. ההצעה לא עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

גורם נוסף הוא העברת חוק האזרחות בשיתוף פעולה בין המפלגות הימניות בקואליציה לאלה באופוזיציה, ללא סיכום עם רע"מ ושאר מפלגות השמאל.

בעקבות הודעת רע"מ, בקואליציה לא רצו להסתכן באי העברת חוקים שיכולים לגרום להרחבת המשבר, והודיעו כי הם מושכים את כל החוקים.

כל זה קורה בזמן שראש הממשלה נפתלי בנט שוהה בביקור מדיני בבחריין שהחל רק הערב ויסתיים מחר בשעות הלילה.

ממפלגת 'הליכוד' נמסר בתגובה: "עוד ערב, עוד מפלה לקואליציה. שוב הוכח שבנט תלוי לחלוטין ברע"מ. הקואליציה של בנט הוכיחה שהיא אלופת ישראל בכישלונות בכנסת".

מפלגת רע"מ קואליציה ממשלת בנט לפיד ווליד טאהא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד