א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתיחות שיא במזרח אירופה

נשיא אוקראינה בנאום לאומה: "השמש תזרח שוב"

נשיא אוקראינה פנה לאזרחים ואמר להם כי המדינה מוכנה עם תגובה הולמת לכל תוקפנות רוסית. לדבריו, "רוסיה נמצאת במלחמה עם אוקראינה בכל החזיתות: צבאית, דיפלומטית, אנרגיה ומידע"

נשיא אוקראינה בנאום לאומה: "השמש תזרח שוב"
וולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, שבמהלך ימי המתיחות כשכוחות רוסיים צרים על גבולות מדינתו מגלה איפוק וקור רוח, יוצא הערב (שני) בנאום לאומה בו הוא מרגיע את האזרחים ומדגיש כי אוקראינה מוכנה עם תגובה ראויה לכל פעולה תוקפנית נגדה.

"זו לא הפעם הראשונה שאוקראינה מאוימת במלחמה בקנה מידה מלא," אמר הנשיא, שהדגיש כי "המדינה שלנו חזקה מתמיד". לדבריו, "רוסיה נמצאת במלחמה עם אוקראינה בכל החזיתות: צבאית, דיפלומטית, אנרגיה ומידע".

זלנסקי אמר כי "הממשלה מבינה בבירור את כל האתגרים ויודעת מה לעשות איתם, וגם מכינה תגובה ראויה לכל פעולה תוקפנית נגד אוקראינה." לדבריו, "אוקראינה תחגוג ב-16 בפברואר את יום האחדות, לא את התקפת הפדרציה הרוסית".

הוא פנה לאזרחי המדינה ואמר: "כעת נראה שהוכל חשוך, אבל מחר השמש תזרח שוב מעל השמים השלווים שלנו".

שגריר רוסיה בשבדיה אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין לא מתרגש מסנקציות שארה"ב ובעלות בריתה איימו על מוסקבה אם היא תפלוש לאוקראינה.

"תסלח לי על השפה שלי, אבל אנחנו לא שמים פס על כל הסנקציות שלהם", אמר ויקטור טטרינצב לעיתון השבדי Aftonbladet. "כבר היו לנו כל כך הרבה סנקציות ובמובן הזה השפיעו לטובה על הכלכלה והחקלאות שלנו", אמר טטרינסב, והוסיף כי רוסיה הפכה לעצמאית ותעמוד בכל עונש כלכלי שיטילו ארה"ב ומערב אירופה.

"אנחנו יותר עצמאיים והצלחנו להגדיל את היצוא שלנו. אין לנו גבינות איטלקיות או שוויצריות, אבל למדנו להכין גבינות רוסיות טובות באותה מידה באמצעות מתכונים איטלקיים ושוויצריים" אמר.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד