כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ב'יש עתיד' מתעקשים

כהנא מציע דיל: נישואים אזרחיים תמורת הסרת סעיף הנכד

סוחרים בדת ישראל. במסגרת רפורמת הגיור שהוא מוביל, הציע השר מתן כהנא דיל לנציגי 'יש עתיד' לפיו 'סעיף הנכד' לא ייכלל ברפורמה, ובמקום זאת יתאפשר רישום נישואין בקונסוליות הישראליות בעולם. ב'יש עתיד', 'ישראל ביתנו' והח"כ הרפורמי מ'העבודה' מתנגדים בתוקף ומתעקשים להכלילו

כהנא מציע דיל: נישואים אזרחיים תמורת הסרת סעיף הנכד
בית דין לגיור צילום: פלאש 90

מאבקי חוק הגיור שהעלו לדיון מחדש גם את 'סעיף הנכד' שמאפשר להכניס גויים לארץ בחסות חוק השבות - מעורר סערה בקואליציה, כשהשר לשירותי דת, מתן כהנא מציע תמורה להסרת הסעיף, אך נתקל בסירוב עיקש.

'סעיף הנכד' מבקש לקבוע כי נכדים ליהודים שאימם אינה יהודייה יוכלו להיכנס ארצה בחסות חוק השבות, כאשר לאורך השנים התנגדו לו הממשלות, מחשש שגויים יוכלו להיכנס ארצה ולהוביל להתבוללות.

במסגרת רפורמת הגיור שהוא מנסה להוביל בממשלה הנוכחית, הציע השר מתן כהנא, דיל לנציגי 'יש עתיד' שמתעקשים על הכללת הסעיף, לפיו בתמורה להסרת הדרישה, יתאפשר להירשם לנישואים בקונסוליות הישראליות בעולם, שגם זו פרצה שתאפשר למעשה נשואים אזרחיים.

שר המודיעין, אלעזר שטרן, האחראי על נושאי הדת ב'יש עתיד', הודיע כי יתנגד לדיל, וכי לדבריו, "סעיף הנכד בחוק השבות הינו בעל חשיבות אסטרטגית ליהדות התפוצות ולישראל. הוא לא היה ולא יהיה נתון למשא ומתן בממשלה הזאת", אמר.

והוא לא לבד, גם השר אביגדור ליברמן תקף: "אין דיל - יש שקרים. שומע את הדיווחים הערב על כביכול דיל שאנשים יוכלו להינשא בקונוסליות בתמורה לביטול סעיף הנכד בחוק השבות. אני לא מכיר שום הצעה כזו וישראל ביתנו לעולם לא תשב בממשלה שתסכים לאיוולת כזו. נישואים אזרחיים זו יוזמה חשובה שצריכה לבוא בלי תנאים".

גם הח"כ הרפורמי גלעד קריב הבהיר כי לא יאפשר לדיל המוצע, "אין כל מקום לשינוי בהגדרות של חוק השבות והדבר מהווה קו אדום. מדובר ברעיון שחותר תחת עקרונות ציוניים בסיסיים ויש בו ניתוק מוחלט מאתגריו של העם היהודי במאה ה-21".

לדברי קריב, "את חופש הבחירה בנישואים ובגירושין יש לקדם ללא כל קשר לסוגיית חוק השבות או לכל סוגיה אחרת".

חוק השבות נישואין אזרחיים מתן כהנא אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד