י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"האצה דרמטית בבניית הכוחות"

ארה"ב מתקפלת: בלינקן הודיע על פינוי השגרירות בקייב

על רקע תגבור הכוחות הרוסים בגבול אוקראינה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הודיע על העברת השגרירות מקייב לעיר לבוב, הקרובה יותר לגבול הפולני

ארה"ב מתקפלת: בלינקן הודיע על פינוי השגרירות בקייב
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הודיע היום (שני) כי ארצות הברית החלה בתהליך העברת השגרירות מבירת אוקראינה קייב לעיר לבוב, הנמצאת במערב המדינה וסמוכה לגבול עם פולין, וזאת מחשש למתקפה רוסית על הבירה האוקראינית. בהודעת בלינקן נכתב כי ההעברה היא זמנית, והיא תתבצע "בשל ההאצה הדרמטית בבניית הכוחות הרוסיים" שעל גבול אוקראינה.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, אמר כי ההחלטה לפנות את השגרירות בקייב מבוססת "על ההערכות שלנו, לפי מה שראינו בעצמנו בשטח - המשך ריכוז הכוחות הרוסיים בגבול אוקראינה". במחלקת המדינה אמרו שארה"ב לא רואה בשטח שום סימן מוחשי לרגיעה בגבול רוסיה-אוקראינה, וכי לפי שעה לא ברור אם מוסקבה מעוניינת בפתרון דיפלומטי למתיחות באזור.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, פנה הערב לאומה, הרגיע את האזרחים והדגיש כי אוקראינה מוכנה עם תגובה ראויה לכל פעולה תוקפנית נגדה.

"זו לא הפעם הראשונה שאוקראינה מאוימת במלחמה בקנה מידה מלא," אמר הנשיא, שהדגיש כי "המדינה שלנו חזקה מתמיד". לדבריו, "רוסיה נמצאת במלחמה עם אוקראינה בכל החזיתות: צבאית, דיפלומטית, אנרגיה ומידע".

זלנסקי אמר כי "הממשלה מבינה בבירור את כל האתגרים ויודעת מה לעשות איתם, וגם מכינה תגובה ראויה לכל פעולה תוקפנית נגד אוקראינה." לדבריו, "אוקראינה תחגוג ב-16 בפברואר את יום האחדות, לא את התקפת הפדרציה הרוסית".

הוא פנה לאזרחי המדינה ואמר: "כעת נראה שהוכל חשוך, אבל מחר השמש תזרח שוב מעל השמים השלווים שלנו".

 

אנתוני בלינקן ארה"ב קייב רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד