כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בן גביר יישאר בשכונה

ערב נוסף של מהומות בשייח ג'ראח: יהודים וערבים נעצרו

ח"כ איתמר בן גביר הודיע הערב כי הוא צפוי להשאיר את לשכתו בשכונת שייח ג'ראח וכי הוא לא מקבל את הצעות הפשרה. "לא רציני ולא ישים", אמר | במהלך השעות האחרונות נעצרו מספר חשודים, יהודים וערבים, בחשד למעורבות במהומות

ערב נוסף של מהומות בשייח ג'ראח: יהודים וערבים נעצרו
שייח ג'ארח צילום: Jamal Awad/Flash90

גם הערב (שני) נמשכת המתיחות בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, למרות הניסיונות של גורמים שונים להרגיע את הרוחות. במהלך היום נרשמו כמה עימותים בין ערבים ליהודים בשכונה והמשטרה ממשיכה לפעול במקום לשמירת הסדר הציבורי.

הערב התקבל דיווח במשטרה על מספר חשודים יהודים שגרמו נזק לרכבים חונים באזור. כוחות המשטרה פתחו בסריקות אחר המעורבים ועצרו בתוך זמן קצר 6 חשודים במעשה. מוקדם יותר הערב, מספר צעירים הפרו את סדר תוך יידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום.

כתוצאה מהפרת הסדר, נפצע שוטר בראשו ונזקק לטיפול רפואי. צוות יס"מ ירושלים שפעל במקום, עצרו חשוד בידויי האבנים, בן 23, תושב מזרח ירושלים. בנוסף נעצרו הערב שני חשודים נוספים בחשד לתקיפת שוטרים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

בתוך כך, חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר הערב הצהרה מיוחדת והודיע כי הוא צפוי להישאר בשכונה, סמוך לביתו של טל יושובייב שהוצת בליל שבת. "בשעות האחרונות התחילו להציע כל מיני הצעות מטעם מתווכים שמנסים לפתור את מה שקורה כאן בשמעון הצדיק", אמר בן גביר.

בן גביר סיפר על ההצעות שהועברו לו: "היתה הצעה שמאבטחים של המוסד לביטוח לאומי שנמצאים בבניין במרחק של 200 מטר ישקיפו על הבית, אבל כולם רואים שזה רחוק, לא רציני ולא ישים. היתה הצעה נוספת של ראש עיריית ירושלים משה לאון לרשת את המקום במצלמות. אני מכיר ומוקיר את לאון אבל מצלמות יש כאן המון והן לא מנעו תשע פעמים מלשרוף את הרכב של טל ושלוש פעמים לזרוק בקתבים על הבית, עד ההצתה האחרונה שיכלה להביא לרצח המשפחה".

בן גביר הוסיף: "היתה הצעה שהתביישתי לשמוע אותה, שנוציא את המשפחה עד הרמדאן, וגורמים יממנו לה דיור חלופי. אלה הצעות של התקפלות, הצעות מבישות. רק אתמול אמר ראש הממשלה בנט כי מדובר בנושא שמעניין רק את הבט"פ, והיום הוא מבין שזה אירוע מדיני. בנט, תוריד את האגו של המפכ"ל והממ"ז ותציבו שמירה על הבית. כל מה שביקשתי זה ניידת משטרתית ליד הבית כדי שהם יוכלו לחיות כאן בביטחון".

"יש כל מיני פייק ניוז שאנחנו הולכים, אבל אני לא הולך מכאן, הלשכה לא מתקפלת והיא תישאר כאן. אם יביאו אבטחה אני אעבור למשימה הבאה, ואם לא יביאו נישאר כאן. אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל, אנחנו בעלי הבית על ירושלים. מספיק עם ההפקרות, מספיק להפקיר את המשפחה ושבנט והמפכ"ל יפסיקו עם האגו", סיים בן גביר.

שייח ג'ראח איתמר בן גביר תקיפת שוטרים גל מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד