י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי העימות בשייח ג'ראח

"קו אדום": בן גביר הגיש תלונה נגד השוטרים

אחרי העימות סמוך ללשכתו בשייח ג'ראח, ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה במח"ש נגד השוטרים שלטענתו תקפו אותו | בן גביר: "המשטרה חצתה קו אדום ותקפה אותי פיזית. אין מקום במשטרה לשוטרים אלימים ומדובר במעשה עבריינות שהם צריכים לתת עליו את הדין"

"קו אדום": בן גביר הגיש תלונה נגד השוטרים
בן גביר מתעלף צילום: באדיבות המצלם

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הגיש הבוקר (שלישי) תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד השוטרים שלטענתו תקפו אותו שלשום במהלך המהומות בשכונת שייח ג'ראח. "מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים", אמר בן גביר לאחר הגשת התלונה.

נזכיר כי ביום ראשון התעלף בן גביר לאחר עימות עם שוטרים סמוך ללשכה שפתח בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) במזרח ירושלים. בן גביר טופל במקום ע"י כוחות ההצלה ופונה לבית החולים, אך כבר למחרת שב ללשכה.

בהודעה שנמסרה מטעמו של ח"כ בן גביר נמסר כי בתחילת השבוע נפגשו נציגיו עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בלשכתו, בכדי לדרוש להציב אבטחה קבועה במקום. "באותו הזמן פשטו מאות שוטרים על לשכתו הפרלמנטרית כדי לסגור אותה, הרסו והפעילו אלימות קשה כלפי ח"כ בן גביר וכל הנוכחים שהיו במקום הורחקו בברוטאליות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "המשטרה חצתה קו אדום ותקפה אותי פיזית. אין מקום במשטרה לשוטרים אלימים ומדובר במעשה עבריינות שהם צריכים לתת עליו את הדין. אני מצפה שמח"ש תעשה את עבודתה ותמצה את הדין עם השוטרים האלימים ובמשטרה יפיקו את הלקח".

גם אמש נמשכה המתיחות בשכונת שייח ג'ראח, למרות הניסיונות של גורמים שונים להרגיע את הרוחות. במהלך היום נרשמו כמה עימותים בין ערבים ליהודים והמשטרה ממשיכה לפעול במקום לשמירת הסדר הציבורי.

אתמול התקבל דיווח במשטרה על מספר חשודים יהודים שגרמו נזק לרכבים חונים באזור. כוחות המשטרה פתחו בסריקות אחר המעורבים ועצרו בתוך זמן קצר 6 חשודים במעשה. מוקדם יותר הערב, מספר צעירים הפרו את סדר תוך יידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום.

כתוצאה מהפרת הסדר, נפצע שוטר בראשו ונזקק לטיפול רפואי. צוות יס"מ ירושלים שפעל במקום, עצרו חשוד בידויי האבנים, בן 23, תושב מזרח ירושלים. בנוסף נעצרו הערב שני חשודים נוספים בחשד לתקיפת שוטרים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות במתחם, החל חבר הכנסת להפריע לכוחות במקום תוך שהוא דוחף את השוטרים ומנסה למנוע מהם להרחיק חלק מהנוכחים במתחם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע את ח"כ בן גביר ולמנוע החמרת האירוע ללא הואיל. ח"כ בן גביר המשיך להשתולל ותוך כדי אף חבט באחד השוטרים בפלג גופו העליון".

"בשלב מסוים הוא נפל לקרקע כשנאבק עם השוטרים, והשוטרים הזעיקו באופן מידי את גורמי הרפואה למקום. צר לנו על הניסיון להכפיש את השוטרים שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי תוך עיוות המציאות", הוסיפו במשטרה.

איתמר בן גביר מחש עימות שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד