כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מקושר לאחרון העבריינים"

דיון סוער על קרטל הסלולר • בעל חנות 'דידי פון' בעדות מזעזעת

כחצי שנה לחשיפת 'בחדרי': דיון בוועדת ביטחון הפנים על "תופעת הפרוטקשן" בחברה החרדית: נציגי ועדת הרבנים לענייני תקשורת נעדרו. השר הנדל והיו"ר בן ארי תקפו. בעלי חנויות בי-ם ובב"ב סיפרו על החרדות והחששות | בבית שמש שיבחו את הוועדה | המשטרה הדפה את הטענות 

דיון סוער על קרטל הסלולר • בעל חנות 'דידי פון' בעדות מזעזעת
בעל החנות 'דידי פון' בעדותו צילום: מתוך הסרטון

ועדת ביטחון הפנים בכנסת התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון על "תופעת הפרוטקשן" בחברה החרדית, במסגרתה מופעלת אלימות קשה כלפי בעלי חנויות סלולר שמסרבים להיכנע לתכתיבים של עסקני הסלולר מוועדת הרבנים לענייני תקשורת.

חשיפה: המאפיה החרדית שמטילה אימה על חנויות הסלולר

בין המוזמנים לדיון הייתה גם ועדת הרבנים לענייני תקשורת. יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי מ'יש עתיד', אמרה בפתח הדיון כי הזמינה את וועדת הרבנים לענייני תקשורת, "ארגון שהוא בעיני ארגון עברייני. הם בחרו שלא להגיע".

לדיון הוזמנו גם - המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, המשרד לשירותי דת, משרד התקשורת, המועצות הדתיות, הרבנות הראשית לישראל, משרד הכלכלה, ועדת הרבנים לענייני תקשורת, להב - לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל, נשיאות המגזר העסקי, איגוד לשכות המסחר, לובי 99, מרכז השלטון המקומי, איגוד חברות הסלולר ופורום החברות הסלולריות בישראל.

הנדל ובו ארי: "פרוטקשן באמצע העיר"

במהלך הדיון, גם יו"ר הוועדה ח"כ בן ארי וגם שר התקשורת יועז הנדל הגדירו את העניין כ"פרוטקשן". בן ארי אמרה: "בשונה ממה שאנחנו מכירים במקרים אחרים בהם לא ברור במי מדובר - כאן אנחנו יודעים בוודאות, זה קורה באמצע העיר בצהרי היום. ראיתי סרטון בו תוקפים חנות כששוטר נמצא שם ופשוט מעיפים אותו". הנדל אמר: ‏"הרבה שואלים אותי - 'למה נכנסת לזה? זה הרי עניין פנים חרדי'. אבל זה מה שמאפשר את הפרוטקשן".

מספר בעלי חנויות סלולר - מירושלים, מבני ברק ומבית שמש - השתתפו בדיון. רובם המכריע התלונן על התנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת, לעומת מיעוט, בדגש על בעלי חנויות בבית שמש, ששיבחו את פעילות ועדת הרבנים.

דידי פון: "מאידיאולוגיה אני לא מוכר מכשירים פסולים בחנות"

העדות המרכזית הייתה של בעל חנות הסלולר 'דידי פון' ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, שהצהיר כי אינו מוכר מכשירים שלא מקובלים במגזר החרדי: "מאידיאולוגיה אני לא מוכר מכשירים פסולים בחנות. אני מוכר רק את מה שהציבור מבקש".

הוא סיפר איך צמח צרפתי, המפקח הארצי של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, איים עליו: "תקשיב, אתה רואה אותי לבוש ככה, אבל חזרתי בשאלה וחזרתי בתשובה. אני מקושר לאחרון העבריינים. הוא הזכיר את שמו אבל אני מעדיף לא להזכיר כאן את השם. אם יהיה צורך הוא יהיה מעורב גם".

בעל החנות סיפר כי הגיש תלונה במשטרה. הוא הוזמן לעימות עם המפקח צרפתי. לדברי בעל החנות, במהלך העימות במשטרה, המפקח הודה שהוא הזכיר את שמו של אחד העבריינים. צרפתי קיבל צו הרחקה מהחנות אך איים על בעל החנות: "אני אדאג שאתה תרדוף אחריי בשביל לקבל תעודה".

בעלי חנויות בבית שמש משבחים את ועדת הרבנים

בעלי חנויות מבית שמש דווקא תמכו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת והדגישו את הצורך בפיקוח על החנויות. לדברי אחד מהם, ועדת הרבנים אף עוזרת להביא לקוחות לחנויות שיש בהן תעודת כשרות.

פעילות משטרת ישראל נגד עברייני הסלולר

‏מפקד תחנת לב הבירה, שימי מרציאנו, הדף את הטענות על כך שמשטרת ישראל לא מטפלת באירוע, וטען כי "זה לא נכון. אם אנחנו יודעים אנחנו מגיבים. לפעמים אנחנו לא יודעים".

מרציאנו גם סיפר על ההפגנה שהתקיימה אתמול נגד בעל חנות הסלולר 'דיו פרינט' ברחוב יחזקאל בירושלים, במהלכה נעצר מפגין שלטענת המשטרה, איים לגרום נזק לחנות בנוכחות השוטר. אבל מרציאנו ציין גם כי "לא כל החרדים אותו דבר - יש כאלה שמפגינים בלי שום פגיעה וללא מעשים פליליים".

הפרקליטות: "לא התגבשה עילה להעמדה לדין"

‏נציגת הפרקליטות (מחוז מרכז), עו"ד קלאודיה מרקוב, טענה בדיון כי "התיקים שהגיעו אלינו מבני ברק לבחינה האם יש ראיות להעמדה לדין בשל סחיטה באיומים, ולא אכנס לראיות, אבל לפי מה שאנחנו ראינו לא התגבשה עילה להעמדה לדין בשל סחיטה באיומים".

ועדת הרבנים לענייני תקשורת יועז הנדל שימי מרציאנו דידי פון צמח צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 135 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד