ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המשרד קורא לסולידריות

השכנים על כת 'לב טהור': "אנשים כאן מסתובבים לבושים בוילונות"

אטרקציה לתושבי העיר קומאנובו בצפון מקדוניה. קבוצה מ'לב טהור' עוגנת בימים אלה בעיר והתושבים מתעניינים באנשים המוזרים שנחתו כך ביום בהיר | "בינתיים הם לא עושים לנו בעיות, הם מקבלים את פנינו בפחד ויוצאים מהר. גם אנחנו מפחדים מהם, אנחנו לא יודעים איך להגיב"

השכנים על כת 'לב טהור': "אנשים כאן מסתובבים לבושים בוילונות"
לב טהור בצפון מקדוניה צילום: צילום מסך

אחרי נדודים בין כמה מדינות באירופה בשבועות האחרונים, חברי כת 'לב טהור' הגיעו בימים האחרונים לצפון מקדוניה, כך דיווח 'בחדרי חרדים' ביום ראשון. כעת נודע כי הם שוכנים בעיר קומאנובו שממוקמת עשרה קילומטרים מהגבול עם סרביה.

התקשורת המקומית מדווחת, כי "כ-30 מחברי הכת אזרחים זרים, משפחות עם ילדים שוכנים בבתים פרטיים, אותם שכרו מתושבי קומאנובו במספר רחובות בשכונה. בשל הבגדים שבהם הם מתלבשים, נוכחותם משכה את תשומת הלב של האוכלוסייה המקומית שתוהה מי הם האנשים האלה ומה הם מחפשים בקומאנובו".

ממשרד הפנים המקומי נמסר לתקשורת המקומית, כי "האנשים שנצפו בקומאנובו הם בני הקהילה הדתית היהודית, המכבדים את החוק ומתגוררים זמנית בארצנו".

"הקבוצה כוללת אמריקאים, קנדים, בלגים ואזרחי דרום אמריקה, יש להם דרכונים חוקיים או מסמכים ויש להם מקום מגורים מורשה ברפובליקה של צפון מקדוניה. לפי המידע העומד לרשות משרד הפנים, הקבוצה נמצאת בתנועה מתמדת וצפויה לעזוב את ארצנו בימים הקרובים", כך בדיווחים בתקשורת המקדונית.

מטעם הרשויות המקומיות נמסר, כי "הקבוצה האמורה אינה מהווה סכנה כלשהי, והמשרד קורא לסובלנות וסולידריות כלפיהם", כך נמסר ממשרד הפנים.

עד שבוע שעבר חברי הכת שהו בסרייבו בירת בוסניה והרצגובינה, כך לפי התקשורת המקומית, אך היא לא הורשתה להאריך את שהותה והגיעה למקדוניה.

שכנים סיפרו לתקשורת המקומית, כי "הם הגיעו לבית ביום חמישי האחרון בסביבות 21:00. הם באו עם שקים, ולא הביאו שום דבר אחר. רק בבית אחד יש כחמישה עשר, ויש לנו מידע שהם שכרו עוד שלושה בתים ברחוב למעלה, הם יוצאים ביום, אבל יותר בלילה. בינתיים הם לא עושים לנו בעיות, הם מקבלים את פנינו בפחד ויוצאים מהר. גם אנחנו מפחדים מהם, אנחנו לא יודעים איך להגיב. הבגדים שלהם לא דומים לשלנו, חלקם בבגדים שחורים, אחרים לבושים בווילונות, ואחרים בבגדים לבנים. כולם לובשים צעיפים וכובעים", אמרו השכנים.

בסרטון שפורסם ניתן לשמוע תושבים מקומיים מנסים לדובב את אחד מחברי 'לב טהור' בשיחה, ושואלים אותו באנגלית: "אתה עובד? האם אתה לומד?". ניתן לשמוע את חבר 'לב טהור' מגיב כי "באנו לפה לבקר", אבל שאר השיחה נטבעת בקולות הרמים של המקומיים המדברים זה עם זה.

המקומיים ככל הנראה גילו באינטרנט מי הם חברי הכת, ובמה מואשמים ראשיה ואחד מהם שואל אותו: "אתה לב טהור, נכון?", חבר לב טהור אינו מגיב ופונה לכיוון הדלת, וחבר אחר ב'לב טהור' קורא לו לחזור פנימה.

כפי שדווח בראשית השבוע 'בחדרי חרדים', קבוצה מחברי הכת הקיצונית 'לב טהור', ממשיכה לנדוד בין מדינות אירופה. אחרי שגורשו מבוסניה לפני כשבועיים לאור תלונות התושבים שהביעו חשש מפניהם, חברי הכת פנו למונטנגרו, אך גם שם לא החזיקו מעמד והמשיכו לאלבניה הסמוכה, משם המשיכו לצפון מקדוניה ולעת עתה הם חונים שם.

לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, מקסיקו, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, קבוצה מכת 'לב טהור' קיוותה למצוא מנוח בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. אך כאמור חברי הכת גורשו גם משם וזאת לאחר סיקור תקשורתי מוגבר על הכת ומעשיהם של ראשיה, עכשיו הכת ניסתה את מזלה במונטנגרו, אך משם המשיכה לאלבניה ומשם לצפון מקדוניה.

מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, מפוזרים במספר מדינות בעולם, וחלקם עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם. הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם כן.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה של אח ואחות מרשות אמם שעזבה את הכת עם שניים מילדיה.

לב טהור קהילת לב טהור צפון מקדוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד