י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיון סוער בוועדת הכלכלה

הח"כים הטיחו בשר האוצר ליברמן: "תחליף עבודה - אתה אנטישמי" • צפו

וועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה הבוקר לדון בדבר תכנית משרד האוצר לסיוע כלכלי לעסקים בנוכחותו של השר ליברמן. יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון בפתח דבריו ביקר את התכנית הכלכלית שהציג ליברמן. בהמשך ספג ליברמן מתקפות מצד חברי כנסת ובעלי עסקים | צפו

הח"כים הטיחו בשר האוצר ליברמן: "תחליף עבודה - אתה אנטישמי" • צפו
דיון בוועדת הכלכלה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דיון סוער התנהל בשעות האחרונות בוועדת הכלכלה, בו השתתף שר האוצר אביגדור ליברמן, הדיון זומן על רקע זעקת העצמאים מול מחדל הקורונה הכלכלית. בדיון הציגו ארגוני העצמאים את הזעקה כי משפחות קורסות, עסקים נסגרים בזה אחר זה בעוד שר האוצר ממשיך להתעלם ומתעקש כי רק בעוד שבועיים הוא יבחן סיוע לעצמאים ולעסקים הקטנים.

הדיון היה מתוח כאשר נרשמה כמעט הסכמה גורפת בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה שהטיחו תלונות על התוכנית הכלכלית שהציג שר האוצר אביגדור ליברמן ביום חמישי האחרון לצד ראש הממשלה ושרת הכלכלה. דקות קודם הדיון קיים שר האוצר אביגדור ליברמן דיון בקבינט החברתי-כלכלי, שם הציג תוכנית לפגיעה בציבור החרדי במעטה של סיוע לשילוב בתעסוקה, "אנחנו רוצים להוריד את שעות החובה מ-40 שעות ל-20 שעות לימוד בכולל מבלי לפגוע במלגה שהאנשים מקבלים. כלומר, על 20 שעות הם יקבלו כמו על 40 שעות וזה יאפשר להם לצאת לעבוד".

הדיון לווה במתקפה קשה מצד חברי הכנסת החרדים על הרדיפה של ליברמן שכונה גם בדיון 'אנטישמי', לא רק מצד הנציגות החרדית אלא גם מחברי כנסת מסיעות אחרות, גם חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן מ'הליכוד' אמרה: "אתה לוקח נשים מתוך מעגל התעסוקה ומחזיר אותן למטבח, רק כדי שהבעל לא ילמד תורה", היא חתמה את דבריה כשהיא מביטה בשר האוצר אביגדור ליברמן ואומרת לו "אתה אנטישמי".

חבר הכנסת אורי מקלב הטיח גם הוא בשר ליברמן ואמר, "שר האוצר נוהג להכריז תמיד כי 'הכל גן עדן' אך כעת הכל הפך לגיהנום, לרבים מאזרחי ישראל אין פרנסה, נשים עובדות בעמל רב ובמסירות נפגעות ונרדפות למרות שהם תורמות ועושות אין כאן שום שיקול כלכלי חברתי או אנשי אלא רדיפה וחינוך מחדש לציבור החרדי". מקלב תהה, "מה חטאו ומה פשעו הציבור החרדי שאתה רוצה לחנך אותם מחדש, מי שלומד סינית עתיקה או אנטרפולוגיה זה בסדר ומי שלומד תורה זה לא בסדר? מה חטאו ומה פשעו הילדים?!".

"ההסתה וההכפשות שלך הם כמיטב שונאי ישראל", המשיך מקלב ותקף, "רצית לזרוק אותנו למזבלה רק לפני שנה וכעת יש יוקר מחיה, שבעים וחמישה אחוזים מאזרחי ישראל צמצמו את ההוצאות שלהם ואתה כעת מאשים את הציבור החרדי ביוקר המחיה?! אין שום הסבר למה שאתה עושה פה אלא רק רדיפה ושנאה לציבור שלם, אי אפשר לכסות ולהסתיר רדיפה של ממש כלפי ציבור ענק, מה החרדים עשו לך? אנו לא אזרחים שווי זכויות כאן?", הוסיף מקלב ותקף.

ח"כ משה אבוטבול מסיעת ש"ס הוצא מהאולם אחרי שהטיח דברים קשים בשר האוצר אביגדור ליברמן ואמר: "השנאה והרצחנות כלפי העם לא תעבור בשקט, אתה שר האוצר הכי בושה וחרפה. תתבייש לך, במקום להסתובב במסעדות יוקרה ולהגיד למורי הדרך להחליף עבודה - תחליף אתה עבודה ותעוף ממשרד האוצר, ואז יהיה עבודה לכל עם ישראל". דברים דומים השמיעו גם חברי כנסת מסיעת ש"ס.

ח"כ יעקב אשר תקף אף הוא את שר האוצר ליברמן על רקע דבריו בדיון הקבינט החברתי - כלכלי: "שמונה חודשים העצמאים מחכים שתענה להם, הבוקר כינסת לראשונה את הקבינט הכלכלי, ומה הבשורה? שאברכים ילמדו 20 שעות במקום 40, זה מה שמעניין את המסעדנית או את בעלת האולם? אחרי זה אתה שואל למה זה 'אנטישמי'?! ככה עבדו פעם, להסיט את האש למקום אחר שלא ישימו לב לכישלון שלך, אני והילדים שלי הגחלים ואתה מפזר מסך עשן של אימה ופחד". 

אביגדור ליברמן אנטישמי משה אבוטבול שר האוצר ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד