כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"יכול להיגמר רע"

גורם מדיני בכיר מזהיר מהסלמה בעזה בעקבות אירועי שייח ג'ראח

אחרי ימים של מתיחות בשכונת שייח ג'ראח, גורם מדיני בכיר מזהיר כי המצב בשכונה עשוי להוביל להסלמה מול רצועת עזה, ואף לסבב לחימה | "זה יכול להיגמר רע. ירושלים היא מקום רגיש", אמר הגורם | בן גביר הגיב ועקץ: "מציע לאותו גורם מדיני לנהל את האירוע ולא לטייל בעולם"

גורם מדיני בכיר מזהיר מהסלמה בעזה בעקבות אירועי שייח ג'ראח
שכונת שייח ג'ארח צילום: ישי ירושלמי

גורם מדיני בכיר מזהיר הערב (שלישי) כי האירועים האחרונים בשכונת שייח ג'ראח עשויים להוביל להסלמה מול רצועת עזה, ואף לסבב לחימה. בסיום פגישתו של ראש הממשלה נפתלי עם מלך בחריין, אמר הגורם הבכיר כי "זה יכול להיגמר רע. ירושלים היא מקום רגיש".

"אני רואה את חברי הכנסת כסיף, טיבי ובן גביר, אני יודע היטב מה מביא אנשים לשם וזה לחמם ולשרוף את המועדון", אמר הגורם הבכיר. "הקמנו מדינה שתפעיל כוח ולא אנשים פרטיים. צריך לעמוד על הביטחון של תושבי השכונה, לא לוותר במילימטר, אבל צריך להימנע מפרובוקציות שמובילות אותנו למקומות רעים". הגורם הוסיף כי על המדינה להעניק תחושת ביטחון לתושבי השכונה. "אחריות שלנו כמדינה להחזיר הביטחון לכל המדינה ואת זה אנו עושים עם המשטרה", אמר.

עוד אמר הגורם: "אני צריך לעשות הכול כדי למנוע הסלמות. זה דבר לא טוב. אני לא שש אלי מלחמות. אם צריך אנחנו מוכנים, אבל אני מאוד מאוד אשמח, אם נהיה 20 שנה בלי מלחמות. זה ערך להימנע מזה. וזה לא סוד, ירושלים היא מקום רגיש, אנחנו צריכים לעמוד על הביטחון של תושבי השכונה, היהודים שחטפו שם, חופש התפילה, לא לוותר במילימטר, אבל צריך גם להימנע מפרובוקציה שמובילות אותנו למקומות רעים".

האירועים האחרונים בשכונה הירושלמית מגיעים ברקע שורת ההצתות נגד התושב היהודי, טל יושובייב, ופתיחת הלשכה פרלמנטרית ע"י ח"כ איתמר בן גביר. בימים האחרונים נרשמים בשכונה עימותים בין פעילי ימין לתושבים ערבים.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי הגורם המדיני בכיר שלטענתו הטיל עליו האחריות להסלמה במצב הבטחוני: "טוב שהגורם המדיני העלום לוקח אחריות אחרי שהעליתי את הפגיעה בתושבי שמעון הצדיק לסדר היום, חבל שהוא לא עושה זאת בפנים גלויות".

"שמח גם שהגורם הזה דואג שאנשים לא ימותו, כי עד כה אלפי האנשים שמתו מקורונה פחות עניינו אותו, וגם הצתת הבית של משפחת ישובייב בשמעון הצדיק שבנס הסתיימה בלי שמשפחה נרצחה פחות עניינה את הגורם העלום", אמר בן גביר והוסיף: "מציע לאותו גורם מדיני לנהל את האירוע ולא לטייל בעולם בזמן שיהודים מותקפים בליבה של עיר הבירה ירושלים".

 

 

הסלמה שייח ג'ראח איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד