י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מניעים חוליגניים

צייר צלב קרס מחוץ לבית כנסת ונעצר | תיעוד

שוטרים עצרו אדם בקלינינגרד - רוסיה החשוד בכך שצייר סמל נאצי בכניסה לבית הכנסת. האירוע תועד במצלמות האבטחה. צפו

צייר צלב קרס מחוץ לבית כנסת ונעצר | תיעוד
צלב קרס צילום: Pixabay

על פי הדיווח של משרד הפנים האזורי בקלינינגרד - רוסיה, האיש צעד לאורך רחוב אוקטייאברסקאייה יחד עם מספר חברים. לפתע אחד האנשים צייר סמל נאצי, עם פיסת אבן על המדרכה מול הכניסה לבית הכנסת ונמלט, כך מסרה המשטרה.

החוקרים זיהו את העבריין. והתברר כי מדובר בגבר בן 25 שהגיע לקלינינגרד מאזור אחר כדי לעבוד כברמן.

בעקבות תיעוד ממצלמות האבטחה של מערכת "עיר בטוחה", עלתה המשטרה על מסלול תנועתו של הנאשם. במסגרת המעצר, נלקח הצעיר יחד עם חבריו לחקירה במשטרה "התוקף הודה והתחרט על מעשהו. הוא הסביר כי צייר את התמונה ממניעים חוליגניים בעודו שיכור. לא הייתה לו כוונה לעורר שנאה אתנית ואינו חש שום איבה כלפי נציגי עמים אחרים", הסביר.

נגד האיש הוגשה תלונה לפי סעיף העבירות המנהליות של הפדרציה הרוסית, "תעמולה או הצגה פומבית של אביזרים נאציים או סמלים, או אביזרים או סמלים של ארגונים קיצוניים, או אביזרים או סמלים אחרים שאסורים על פי חוקים פדרליים", בימים הקרובים יישלחו העדויות לבית המשפט, בינתיים הברמן יישאר במעצר. כך מסרה המשטרה.

במשטרה המקומית מזכירים כי בקלינינגרד פועלת מערכת Safe City, שמצלמותיה מתעדות פעולות בלתי חוקיות של עבריינים. צילומי וידאו מסייעים לרשויות אכיפת החוק לזהות עבריינים ולהעמידם לדין. כל המקומות הדתיים נמצאים תחת מעקב מסביב לשעון.

הרב אברהם ברוך דייטש שליח חב"ד בקלינינגרד מסר ל'בחדרי חרדים' באמצעות משרד דוברות של איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה: "הופתענו מאד מהתקרית, קלינינגרד היא עיר שלווה וידידותית מאוד. בית הכנסת שלנו פועל כמקום של פתיחות, אנחנו תמיד פתוחים לתיירים. לפני האירוע הזה, האינטראקציה שלנו עם אזרחי ומבקרי העיר הייתה חיובית ביותר. אין ספק כי העובדה של חוליגניזם שכזה היא מפתיעה, הציור שצויר פוגע לא רק ביהודים, אלא בכל אזרחי רוסיה. מעשה כזה שבוצע על ידי צעיר יכול רק לדבר על בורותו ועל הבנתו הגרועה בהיסטוריה. אנו מאוד מקווים שהצעיר עצמו הגיע להבנה של העוול, ואנו אסירי תודה לרשויות האכיפה על פעולתן המהירה. בית הכנסת ימשיך להיות פתוח לכולם, כי השכלה וידע מסוגלים לעמוד בפני מעשים אלו".

צלב קרס בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד