כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבריחו 130 ק"ג

שוב זה קורה: ‏ארבעה צעירים חרדים, בהם 2 קטינות, נעצרו

משטרת צרפת עצרה הבוקר ארבעה צעירים חרדים ובהם שתי קטינות, לאחר שניסו להבריח גת. הם נתפסו כשברשותם מזוודות עם 130 ק"ג גת, הצעירים עלולים לרצות עונש מאסר ארוך

שוב זה קורה: ‏ארבעה צעירים חרדים, בהם 2 קטינות, נעצרו
אילוסטרציה צילום: unsplash

שוב זה קורה, חרדים צעירים נעצרו לאחר שהבריחו גת באירופה, על פי הדיווח של עקיבא ווייס ב'כאן חדשות', בין העצורים החרדים, שתי קטינות. העצורים עשויים לרצות עונש מאסר ממושך והמשפחות שלהם יאלצו לשלם סכומי עתק לעורכי דין.

בתיעוד שפורסם ב'כאן חדשות' מספר צעיר חרדי בן 19, את מה שעבר עליו בחודש בו היה עצור בבלגיה בגלל הברחת גת. הוא מספר כיצד שוכנע לעשות זאת ואף קישר את הכתב עקיבא וייס עם החרדי שפיתה אותו וכן צעירים נוספים, להבריח עבורו גת לאירופה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עשרות צעירים חרדים עצורים בצרפת עקב הבאת צמחים אסורים. חרדים תמימים ממשיכים ליפול בפח ומסכנים את עתידם. מדובר בכמה עצורים בצרפת בעקבות הבאת צמח אסור למדינה. הללו נשלחים על ידי בלדרים שיודעים את הסיכון הטמון בכך אך מפתים אותם בטיול שווה או בכסף מזומן בתמורה. "הם אינם יודעים שמדובר במעשה מסוכן".

עשרות צעירים חרדים עצורים בצרפת עקב הבאת צמחים אסורים

התקשורת הצרפתית דיווחה לאחרונה כי תפסה 750 ק"ג של צמחים אסורים בחודש האחרון במהלך חמש בדיקות ועשרה בני אדם שנעצרו. התקשורת הקפידה להדגיש בהגינות כי בעוד שעלי השיח המדוברים המיועדים ללעיסה אסורים בצרפת כחומר ממכר מסוכן ואסור, בישראל הוא חוקי לחלוטין, מה שמפיל בפח התמימות את הבלדרים הישראלים.

חלק מהנוסעים שהביאו את המזוודות כבר נידונו לחמישה חודשי מאסר ואחרים למאסר על תנאי. בעבר נהגו כוחות הביטחון המקומיים במדיניות סלחנית יותר כאשר היו מגרשים את הנלכדים ישר משדה התעופה חזרה לישראל אולם לאחרונה הוקשחו הנוהלים ומופעלת יד קשה כאשר עשרות צעירים חרדים, שלא הבינו את חומרת המעשה בגלל שהצמחים הממכרים אינם בלתי חוקיים בישראל והם סבורים כי אין כל דופי במעשה, ללא ידיעה כי הם צפויים להסתבך עם החוק הצרפתי למען אחרים המנסים לנצל את טוב ליבם כשמתן שכרו הלא גדול במיוחד בצידו.

הברחת גת עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד