א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"רוצה לתכנן את החופשות שלי"

פלישה לאוקראינה ביום רביעי? הרוסים לועגים להערכות המערב

הערכת המערב על פלישה רוסית לאוקראינה התבררה כשגויה - בכירים רוסים לעגו לארה"ב ולבריטניה. בתוך כך, במערב שוללים את העדכונים על נסיגת כוחות רוסיים מהגבול עם אוקראינה | עם זאת, במשרד החוץ הישראלי "מודאגים מהשאננות של הישראלים שנשארים באוקראינה"

פלישה לאוקראינה ביום רביעי? הרוסים לועגים להערכות המערב
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בכירים רוסים לעגו היום (רביעי) להערכת המערב לפיה רוסיה מתכוונת לפלוש לאוקראינה ביום שלישי או רביעי השבוע - הערכה שהתבררה כשגויה לחלוטין שכן ימים שלישי ורביעי עוברים בשקט מוחלט.

דוברת משרד החוץ הרוסי כתבה: "אני רוצה לשאול אם מקורות של דיסאינפורמציה בארה"ב ובבריטניה יוכלו לפרסם את לוח הזמנים של הפלישות הקרובות שלנו לשנה הקרובה. אני רוצה לתכנן את החופשות שלי".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הוסיף: "הלילה עבר כרגיל, ישנו בשלווה. בבוקר התחלנו את היום בצורה רגועה ומקצועית".

למרות זאת, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי ממשיכה לטעון בשעה האחרונה כי "תקיפה רוסית באוקראינה עדיין יכולה להגיע בכל רגע, הדלת שלנו פתוחה לדרכי דיפלומטיה. עוד אין פרטים חדשים לגבי מקור מתקפת הסייבר באוקראינה אמש".

גם במשרד החוץ הישראלי ממשיכים להאיץ בישראלים השוהים באוקראינה לעזוב. בתום הערכת מצב במשרד החוץ, אמר דובר המשרד: "מודאגים מהשאננות של הישראלים שנשארים באוקראינה. חלון ההזדמנויות מצטמצם ואנחנו קוראים להם לצאת כמה שיותר מהר"; גורמים שנכחו בהערכת המצב: "ישראל סבורה שאין שינוי ורגיעה, ויש חשש גבוה מאוד להסלמה".

בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי פרסם מוקדם יותר היום, סרטון שבו נראה טור של טנקים וכלי רכב צבאיים עוזב לכאורה את קרים, וברוסיה טענו שהכוחות יחזרו לבסיסי הקבע שלהם. ברוסיה אף הכחישו את הדיווחים שלפיהם ניהלו בימים הקודמים מתקפת סייבר נגד משרד ההגנה של אוקראינה ושני בנקים במדינה.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הגרמני 'די וולט' כי השגריר הרוסי לאיחוד האירופי, ולדימיר צ'יז'וב, אמר: "מלחמות באירופה - רק לעתים רחוקות מתחילות ביום רביעי". לדבריו, "לא תהיה הסלמה גם בשבוע הקרוב, או בשבוע שאחריו, או בחודש הקרוב".

עם זאת, במערב לא התרשמו מהסגת הכוחות הרוסיים ואף טענו כי בפועל רוסיה רק מחזקת את עמדותיה לקראת תקיפה אפשרית. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר לכתבים בפתחה של ועידה בת יומיים שבה יקחו חלק שרי ההגנה של הברית הצבאית: "מה שאנחנו רואים זה שהם הגדילו את מספר החיילים ושיש עוד חיילים בדרך. אם הם באמת יתחילו להסיג כוחות זה משהו שנקבל בברכה".

לדבריו, "הם תמיד הזיזו כוחות קדימה ואחורה – כך שעצם העובדה שאנחנו רואים תנועה של כוחות לא יכולה לאשר שאכן מדובר בנסיגה". הא אמר גם כי "נמשיך להעביר מסר מאוד ברור לרוסיה שאנו מוכנים לשבת ולדון איתם, אך יחד עם זאת ערוכים לגרוע מכל. אם רוסיה תפלוש שוב לאוקראינה היא תשלם מחיר יקר. נמשיך לחשוף תוכניות ופעולות רוסיות כדי להקשות עליה לבצע פעולות תוקפניות נגד אוקראינה".

רוסיה אוקראינה ארה"ב נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד