ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
נדרש להתחייב

נערכים לתקיפה ישראלית: נסראללה ביקר בחשאי בטהרן

חסן נסראללה הגיע לטהרן לפני כחודשיים ונדרש להתחייב כי יגיב במידה וישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן. הביקור החשאי הוא נדיר, שכן מזכ"ל הארגון השיעי איננו מרבה לצאת ממקום מושבו

נערכים לתקיפה ישראלית: נסראללה ביקר בחשאי בטהרן
אילוסטרציה צילום: pixabay

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, שייח חסן נסראללה ערך לפני כחודשיים ביקור חשאי בטהרן, במהלכו העלו האיראנים על השולחן את האופציה של תגובת חיזבאללה במקרה של תקיפה ישראלית על מתקני גרעין באיראן, כך מדווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

יציאה של נסראללה מרובע הדאחִיֶיה בביירות איננה עניין טריוויאלי ומדובר כאן במאמץ של האיראנים שהשקיעו במשך שנים רבות בארגון השיעי בלבנון, וכעת הם מצפים כי בשעת השין מול ישראל, נסראללה יגיב כמצופה ממנו.

מוקדם יותר היום (רביעי), אמר נסראללה כי העברת האמל"ח מאיראן ללבנון לא נפגעה, למרות מאמצי ישראל בעניין. הוא הוסיף כי חיזבאללה אוחז כעת ביכולת של הפיכת הטילים שלו למדויקים.

בנאומו הדגיש נסראללה כי ישראל נמצאת במשבר פנימי וכי היא עומדת לקרוס ואף בדרך להשמדה. הוא ציטט דברים מתורגמים שכתבו ואמרו ישראלים דוגמת גדעון לוי, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

נסראללה ציין כי כחלק מהמערכה שבין המערכות ישראל מנסה לפגוע ביכולת הרקטות של הארגון, וכעת היא עסוקה באיתור מערך ייצור של הטילים המדויקים בלבנון. "אנחנו מחכים להם באתרים, ומקווים לפעולת אנסארייה 2" (אסון השייטת- מארב מתוכנן של חיזבאללה בו נהרגו 11 לוחמי שייטת 13).

בנוסף, נסראללה מציין כי לאחר שישראל ניסתה לפגוע גם ביכולת העברת המל"טים מסוריה לתוך לבנון, הארגון התחיל לפני זמן רב לייצר מל"טים בלבנון והצליח בכך. "אם ישראל תמשיך לפעול ככה במערכה שבין המערכות, אלוקים יודע לאן נגיע".

 

 

חסן נסראללה חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד