ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מקלטים ל-3 מיליון אזרחים

כך תחל המלחמה: באוקראינה לא מאמינים ונערכים לכל התרחישים

באוקראינה לא משתכנעים מהרוסים ונערכים לכל תרחיש: הרשויות הכשירו כבר את כל המקלטים בעיר. בעקבות ההערכות לפיהן מערכה צבאית רוסית תחל בהפצצה אווירית לצד מתקפת סייבר נרחבת - מומחי אבטחת המידע בקייב פועלים לתת אלטרנטיבה לאתגר הלא פשוט • מתח

כך תחל המלחמה: באוקראינה לא מאמינים ונערכים לכל התרחישים
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

הרשויות באוקראינה לא משתכנעות מהמסרים המרגיעים של רוסיה ונערכות לכל תרחיש. במסגרת ההיערכות, הרשויות הכשירו כבר את כל המקלטים בעיר. בקייב בלבד פרוסים כ-5,000 מקלטים, אשר ערוכים לקלוט כשלושה מיליון מאזרחי עיר הבירה.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר היום (רביעי) כי אין עדויות לנסיגת צבא רוסיה מהגבול, אך מאידך - עשרות אלפי תושבי המדינה נענו לקריאתו של הנשיא להפגין אחדות אוקראינית ויצאו לחגוג את "יום איחוד אוקראינה" עם דגלים רבים ובמסיבות גדולות.

זלנסקי כי בניגוד להצהרות הרוסיות על הסגת כוחות הצבא מאזורי הגבול, בקייב עדיין לא רואים כל סימן לרגיעה ודה-אסקלציה בשטח. בכך הצטרף לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהזהיר אמש כי למרות תחושת התקווה - עדיין אין עדויות לכך שרוסיה מסיגה את כוחותיה ואיום המלחמה נותר באוויר.

בתוך כך, בעקבות ההערכות לפיהן מערכה צבאית רוסית תחל בהפצצה אווירית לצד מתקפת סייבר נרחבת שתשתק את מרבית המערכות במדינה - מומחי אבטחת המידע בקייב פועלים להכין אלטרנטיבות לאתגר מהסוג הזה; האלטרנטיבה נמצאת בחדר הקשר של חברת הרכבות האוקראינית, שאמורה להמשיך ולתפקד אם הרשתות אכן ייפלו.

משלוח תחמושת שהגיע לאוקראינה. צילום: משרד ההגנה.

כזכור, בארה"ב הזהירו בסוף השבוע כי מערכה צבאית רוסית על אדמת אוקראינה תביא לכ-50 אלף אבידות רק בצד האוקראיני, לצד עוד אלפי חיילים רוסים הרוגים מן הצד השני.

עם זאת, בכירים ברוסיה לועגים לחששות ולהערכות במערב. כפי שדווח מוקדם יותר היום, שגריר רוסיה לאיחוד האירופי ולדימיר צ'יזוב, אמר: "מלחמות באירופה כמעט ולא מתחילות בימי רביעי". דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה זלזלה גם כן בהערכות ואמרה: "אשמח לקבל ממקורות הדיס-אינפורמציה בארה"ב ובריטניה את לוח הקרבות המתוכנן, אני רוצה לתכנן את החופשות שלי".

 

אוקראינה רוסיה מתקפת סייבר מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד