כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתמורה למחווה

ההבטחה שנתן נתניהו לנשיא שיוסגר לארה"ב

נשיא הונדורס לשעבר, שנעצר אתמול בחשד שהיה המנוע מאחורי עסקאות סמים והוא יוסגר לארצות הברית, טוען כי בישראל הבטיחו לו בעבר שבתמורה להעברת השגרירות של מדינתו לירושלים - היא תעשה ככל שביכולתה כדי שהוא לא יוסגר

ההבטחה שנתן נתניהו לנשיא שיוסגר לארה"ב
נתניהו עם נשיא הונדורס צילום: Marc Israel Sellem/POOL

חואן אורלנדו הרננדז, נשיא מדינת הונדרוס לשעבר, יוסגר לארצות הברית לאחר שנעצר אתמול (שלישי) בחשד לקשריו עם סוחרי סמים. כעת הוא טוען כי ישראל הבטיחה שהיא תעשה הכל כדי שהוא לא יוסגר לארה"ב. כך דווח ב'חדשות 12'.

הונדרוס העבירה לפני כשנתיים את שגרירותה בישראל לירושלים הבירה. הרננדז טוען כי בתמורה להעברת השגרירות, בישראל הבטיחו שהם יעשו כל מה שהם יכולים כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית.

הרננדז הגיע לביקור נוסף בישראל ב-24 ביוני, קצת אחרי הקמת ממשלת השינוי, נפגש עם נפתלי בנט ויאיר לפיד והעביר מסר לבני שיחו כי בממשלה הקודמת הובטח לו שאם הוא יעביר את השגרירות לירושלים – ישראל תעשה מה שהיא יכולה כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית.

גורמים שהיו עד לאחרונה בתפקיד מסרו: "מנהיגים רבים פנו בבקשות, בין היתר לרה"מ לשעבר נתניהו, אבל כזאת בקשה למניעת הסגרה אף פעם לא עלתה".

כזכור, הבוקר דיווחנו כי ארצות הברית ביקשה מהונדורס לעצור את הנשיא עד לפני שלושה שבועות, חואן אורלנדו הרננדז, כדי להביא להסגרתו לארה"ב. משרד החוץ של הונדורס הודיע ​​לבית המשפט העליון במדינה כי שגרירות ארה"ב ביקשה "מעצר זמני רשמי של פוליטיקאי בהונדורס" לצורך הסגרה.

בשבוע שעבר אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי הרננדז נכלל ברשימה האנשים שהואשמו בשחיתות או בפגיעה בדמוקרטיה באל סלבדור, גואטמלה והונדורס.

בנימין נתניהו הונדורס הליך הסגרה בקשת הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד