כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההורים יצאו להגנתו

בגלל המסכות: אב איים לשרוף את בית הספר היהודי ונעצר

הורה נעצר לאחר שאיים כי ישרוף את בית הספר היהודי במיאמי ארה"ב, בו לומד בנו, בגלל מדיניות המסכות הנהוגה במקום 

בגלל המסכות: אב איים לשרוף את בית הספר היהודי ונעצר
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הורה לילד בבית ספר יהודי בצפון מיאמי ביץ' נעצר לאחר שאמר שהוא רוצה "לשרוף את בית הספר הזה עד האדמה" בצ'אט קבוצתי להורים המתנגדים למדיניות המסכות של בית הספר, כך על פי רשת CBS.

בנו של האיש הוא תלמיד בבית הספר הקהילתי הלל, בית ספר יהודי אורתודוקסי בצפון מיאמי ביץ' בפלורידה המחייב תלמידים לחבוש מסכות בפנים ובחוץ.

לאורך המגיפה, הקהילות היהודיות האורתודוכסיות בדרום פלורידה חוו פריחת אוכלוסין גדולה, בין היתר בשל הגישה הרופסת יותר של המדינה להגבלות מגיפה. על פי הדיווח האבא כתב מספר הודעות בצ'אט קבוצתי של הורים של כ-70 הורים בשם "לא עוד מסכות הלל" ב-8 בפברואר, בהן גם טען שהוא רוצה לשרוף את בית הספר.

"היית צריך להגיד לחבר ההנהלה הזה תתעסק בעצמך, אנחנו נעזוב ונשרוף את הלל עד היסוד וזו הסיבה שהדירוגים ירדו בהתמדה! מה השם שלו? חבר הנהלה הזה", כתב. מאוחר יותר הוא שלח תמונה של בית הספר עם הודעה נוספת: "אני רוצה לשרוף את בית הספר הזה עד היסוד" זה מה שהם עושים בחוץ ומכריחים מסכות ב-80 מעלות חום. אתה לא יכול להיות נחמד, זה מוביל אותך לשום מקום".

המשטרה עצרה את האבא ביום שני האחרון לאחר שהורה אחר בצ'אט דיווח על הערותיו להנהלת בית הספר. הוא הואשם בסעיף אחד של איומים בהריגה או פגיעה בגוף, שעלולים לגרור עד 15 שנות מאסר וקנס של 10,000 דולר, ובנו גורש מבית הספר.

בעוד שחלק מההורים שיבחו את בית הספר על כך שהתייחס לאיומים ברצינות, הורים אחרים בבית הספר טענו שהאבא לא באמת התכוון לאיים על בית הספר.

"אנחנו מכירים את הבחור באופן אישי. הוא לא מסוכן", אמר אחד ההורים, שביקש להישאר בעילום שם, ל-CBS. "הוא לא התכוון לזה בצורה ישירה. הוא לעולם לא יעשה זאת. כל מי שהתחיל את הצ'אט אוהב את בית הספר הזה, אבל פשוט מתסכל שהילדים שלנו סובלים מהמסכות האלה".

המשטרה מסרה כי ב-10 בפברואר, באותה קבוצת צ'אט, האבא שלח הודעה, "הרגע זרקו אותי מהלל, אני אשרוף את בית הספר הזה". הורה נוסף כתב: "אני חושב שהרבה אנשים מאוד לא מרוצים ממדיניות המסכות, בתי ספר אחרים החלו להסיר את מדיניות המסכות".

סבתא לשלושה נכדים בבית הספר, אמרה לרשת CBS, "חבל שזה הגיע לזה. בית הספר קובע מדיניות וזהו בית ספר פרטי. זכותם לקבוע מדיניות. אנו כהורים וסבים וסבתות מצפים לפעול לפי המדיניות הזו ולפעול לפי הערוצים המתאימים גם אם איננו מסכימים עם המדיניות. זה מאוד מפחיד אבל אבטחת בית הספר טיפלה בזה כמו שצריך".

בית ספר יהודי מסכות מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד