ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עם הח"כ מיש עתיד

שתה "עד בלי די": כך חגג לייבל'ה 'פורים קטן'

הח"כ של יש עתיד שזכה לחגוג פורים קטן וקיבל בקבוק מחייה מידיו של האדמו"ר; כמה יין שתה ראש העיר אלעד? • מי הזמר שהגיע להתבודד בישראל? • היכן מסתובב שמוליק סילמן, הבעל של יו"ר הקואליציה? • ומה המרחק בין בבצ'יק לליצמן בכנסת? 

שתה "עד בלי די": כך חגג לייבל'ה 'פורים קטן'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עבר את השבוע בצל המתיחות באוקראינה שמריחה קצת כמו נגיף הקורונה, כי רק התקשורת הישראלית עסוקה בזה, אבל באוקראינה שום דבר. בכל אופן לייבל'ה ביטל את כל הטיסות מעבר לים עקב החשש הכבד מהרוסים. 

השבוע גם נערכו שמחות רבות ובפרט שזכינו לחודש אדר נוסף. לייבל'ה שמח שהיו לו רק חתונות בחודש הזה, כי אם במקרה מישהו מהגולשים קיבל הזמנה לבר מצווה בחודש הזה, שיבדוק טוב שכנראה זו בת מצווה, כי השנה לפני 13 שנה לא היה אדר א'.  

לייבל'ה חגג השבוע את פורים קטן בהתעלות גדולה מאוד, והגיע למרכז הגדול של בית המדרש 'תפילה למשה' בפתח תקווה שם חנכו את האגף החדש במעמד רבנים וגדולי תורה ובראשם האדמו"ר רבי משה אבוחצירא. 

מי שזכה להשתתף ולחגוג פורים בקטן היה ח"כ רון כץ מ'יש עתיד' שזכה לבקבוק מחייה שלם מהאדמו"ר. כץ, שמתקרב למסורת בצעדי ענק, הבטיח לפתוח את הבקבוק בהילולת רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל בשנה הבאה, אם ממשלת השינוי תחזיק מעמד. 

מי ששתה באירוע רבע ליטר יין בבת אחת היה ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שכדרכו בקודש עשה התרמה למען הרחבת בית הכנסת ובו במקום הצליח להוציא את כל הסכום שחסר להרחבת היכל הכולל. 

את שמוליק סילמן בעלה של יו"ר הקואליציה לייבל'ה תפס בחמישי בבוקר כשהוא יוצא מהמשרד לשירותי דת ברחוב כנפי נשרים בירושלים. מעניין מאוד עם מי הוא נפגש שם? 

בכנסת ראה לייבל'ה את ליצמן ומנכ"ל מד"א אלי בין, מנסים עדיין למנוע את העברת חוק המוקדים המאוחדים. מרחוק ראה לייבל'ה את מוטי בבצ'יק, שנראה שומר מרחק מליצמן. מעניין מדוע? 

סטטוס מעניין ראה לייבל'ה השבוע אצל מנהלת השיווק ביתד נאמן שכעסה מאוד מאוד על רשת 'יש חסד' שלא פרסמו את המבצעים ביומון הליטאי. לייבל'ה קצת שמע על מאחורי הקלעים אבל זה לפעם הבאה. 

ועוד אדם שפרסם צילומסך, אך בטעות לא בקבוצה הנכונה: לייבל'ה מדווח כי בקבוצת חצר הכנסת, דוברים וכתבים, היועץ ברק סרי שם צילומסך, וכמובן מיהר למחוק, בטכנולוגיות של לייבל'ה הצילום נשאר. 

באתרא קדישא מירון ראה לייבל'ה את חכ"ל מנחם אליעזר מוזס בשיחה לאחר תפילה נרגשת עם הרה"ח רבי אלימלך שפירא, תוך שמירה מלאה על ההנחיות. 

לייבל'ה חובב האדמו"רים והחסידות ראה השבוע את הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, בנו הנסתר של הרבי מויז'ניץ, כשהוא מושך כמה שטרות מסניף הבנק בבני ברק.  

ומשטרות של כסף, ל'לשובע ולא לרזון': לייבל'ה ראה את בנו של האדמו"ר ממישקולץ מזמין ארוחת ערב קלילה בירושלים.

את האדמו"רים מקרעטשניף וסאסוב ראה לייבל'ה בביקור בביתו של הצלם חיים מאיר רוזנר, חסיד סאסוב בפני עצמו. הם הגיעו בין החופה לסעודה בחתונת סאסוב - תולדות אברהם יצחק שנערכה ביום רביעי. רוזנר אירח אותם ביד רמה. 

ברחוב שלמה המלך בבני ברק ראה לייבל'ה את האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא מנתיבות שהגיע לביקור בעיר טתועד מברך את בעל מאפיית 'טיב המצות' איש החסד ר' אהרן יוסף קורניצר. ה'בבא ברוך' אף הגיע לאפות מצות במאפייה. 

ברחובות ביתר ראה לייבל'ה את הרבי החדש מסאווראן ביתר ממתין לאוטובוס כאחד האדם ממש. 

ומי שהגיע לביקור בזק בארץ הוא 'דער בארימטער' בעל מנגן מארה"ב בערי וועבר, שעשה את דרכו להשתטח על קברו של האר"י בצפת. 

לייבל'ה שקלט את בערי, עקב אחריו עד לציון, שם ראה אותו מתבודד שעה ארוכה. מתברר כי וועבר הגיע לגיחה קצרה, התבודד וחזר חזרה. 

את החזן העולמי חיים אדלר ראה לייבל'ה נכנס לתפילת מנחה בבית המדרש הגדול גור בירושלים, ערב יומא דהילולא של הרבי בעל הפני מנחם מגור זצ"ל.

אפרופו גור, היחצ"ן פנחס פלינקר נצפה השבוע רגעים לפני כניסת שר התורה הגר"ח קנייבסקי כשהוא משוחח עם ראש מערך האבטחה ברשב"ם מאיר גרוס.

על במת ארנה דקות לפני תחילת האירועים מצא לייבל'ה את אברמי גולדשטיין ממלכות מוטי ויזל, ארהלה סאמט וזאנויל וינברגר בתיאומים אחרונים. 

בחדר האומנים ראה לייבל'ה את ילד הפלא בנצי קלצקין עם גיטרה מארגן קומזיץ ספונטני למקהלת הילדים חסידימלעך כבקי ורגיל.

ומיד אחרי האירוע של "דרשו" נצפו אומן הרגש מוטי שטיינמץ וארגנו רובי בנט בטשונטיאדה של יוסלה בגבעת שאול ירושלים, יחד עם דובר 'דרשו' מרדכי גולדמן. 

ומי שהיו רעבים באמת, הם חברי מקהלת מלכות ותזמורת המנגנים שנצפו סועדים כיד המלך בקצביה 'פיקדלי', שם חגגו גם את הולדת הבן לבעלים חזקי פרידמן. לייבל'ה הצטרף ויצא שבע עד אחרי שבת.

בלשכת ח"כ יעקב אשר לכד לייבל'ה את כתבנו הפוליטי הקובע עתים לתורה גם במשכן הכנסת, כשהוא שולף את עו"ד יהודה כהן, יועץ החקיקה של ח"כ יעקב אשר, באמצע העבודה, כדי להבין רש"י מוקשה.

מתברר כי ארי לא לומד רק במשכן. בבית הכנסת 'מנחת חינוך' המפורסם מקפיד קלמן על לימוד יומי, והפעם אחרי שהחברותא הקבועה היה עסוק, למד עם ידידנו העורך של הבוקר ב'בחדרי' ליפא גינסברגר, השניים צללו לעומק בשוטנשטיין. 

בחנות עולם הדיגיטל נצפו השבוע העסקנים לייזר יוטקבסקי ושעיה רוטנברג קונים טלפון. כמובן לאחר שבדקו שיש הכשר מהודר.

היועץ קיווי הס הכריע השבוע בסקר של קבוצת הבני ברקים בנושא החלות הטובות ביותר בבני ברק והגיע לקנות חלות בקונדיטוריית כץ המיתולוגית. 

את העסקן הויז'ניצאי שלמה וייס ראה לייבל'ה השבוע בנתב"ג בדרכו לארה"ב, לסדרת אירועים למען בניית מרכז העולמי ויז'ניץ שיתקיימו בארה"ב קנדה ואירופה. וייס לא נח וסחב את כל המזוודות לבד.

בסעודת מלווה מלכה בסיומה של שבת מיוחדת מטעם ארגון A time, במדינת קוניטקט שבארה"ב, ראה לייבל'ה את ישראל אדלר, ליפא שמלצר ומיכאל שניצלר.

אפרופו ליפא, השבוע הוא פגש את הרבי מקאליב בשמחה בארה"ב וביקש להתברך, לא לפני שהזמין את הרבי לריקוד מצווה טאנץ. 

את עורך עיתון 'הדרך' אברום דויב גרינבוים ראה לייבל'ה מציץ אל תוך מוזיאון הלובר בצרפת. 

גם זה קורה במהלך מסע נגידים בלנהצוט בפולין, בעל המנגן מאיר אדלר ויעקב רוזמרין המנצח של 'נרננה' באווירה פורימית החליפו את השטריימל הרומני עם הספודיק הפולני.

לייבל'ה ראה בליל שישי שעבר את הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בשיחה לילית עם מקורבו, המשפיע מישיבת מיר הרב אליקים שטארק, בסיום חתונת אחיו הקטן.

מאוחר יותר ראה לייבל'ה את כתבנו יוסי שטארק מצטרף לשיחה ומדבר על ועדת הרבנים לענייני תקשורת. לייבל'ה שמע את בן האדמו"ר שואל את יוסי בעדינות מדוע לא רואים אותו מספיק בבית המדרש. לייבל'ה יודע את התשובה ויוסי הבטיח להשתפר. 

את הנגיד איצ'ה פאלוך ואחיו ראה לייבל'ה השבוע בקרעסטיר שבוהנגריה. מזמן לייבל'ה לא ראה כזו אחדות גדולה.

לאחר שחזר מקרעסטיר הגיע איצ'ה לחצר תולדות אברהם יצחק שם בשבע ברכות האחרון חבשו לו את השטריימל הגבוה של אחד מבני הרבי, בעקבות הוראת הרבי בטענה כי השטריימלים נהפכו לספודיקע'ס. 

איש דינוב מתס קורמן שלא מפסיק לטייל בעולם נצפה השבוע כשהוא יוצא מבית המלון עם ה 7 כוכבים ברוג' אל ערב בדובאי עם ספר תורה בידו. לליילבל'ה נודע כי מתס דאג השבוע למנין VIP פרטי באחד הסוויטות במלון המפואר לקבוצה של חרדים מארה"ב. 

ביום שני אחה"צ חגגו בלשכת נשיא המדינה יצחק הרצוג "מיני שבע ברכות", לחתן משה וייס תלמיד ישיבת 'באר יעקב' ולרעייתו סימי בקשט, בוגרת סמינר 'מעלות' בירושלים וכיום מתכנתת בחברת "אינטל", שחתונתם התקיימה ביום רביעי שעבר ברב עם בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות, ואישי ציבור רבים ב"גן הדסים" במודיעין עילית. בשל ימי ה"שלושים" לפטירת אימו, נמנע מהנשיא הרצוג ורעייתו, לבא ולהשתתף אישית בשמחה.

הכלה סימי, היא בתו של הרב דב בקשט, מקורבו של הנשיא הרצוג, שליווה אותו בשנים האחרונות עוד מתקופת כהונתו בסוכנות היהודית, בתפקיד יועץ לתחום קהילות תורניות חרדיות. הנשיא הזמין את הזוג הצעיר ואת ההורים לבית הנשיא בעיצומו של שבוע ה"שבע ברכות" ושם הם חגגו בצוותא את השמחה הגדולה. לייבל'ה שולח מזל טוב.

ליבל'ה שמקפיד לקרוא אחרי התפילה את העיתונים בעיון, אהב את הסלט באחד העיתונים שם התפרסמה כתבה שיווקית על מיזם ייחודי של עיריית בני ברק ובית חם לשיפור התקשורת הבינאישית, כתוספת יח"צ הוכנסה גם תמונת רבנים של 'בוני עולם' בכינוס בבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. 

לייבל'ה שמע השבוע על כלת אחד מחברי מועצת חכמי התורה שעמדה השבוע בעין אחת הסערות הגדולות פנים ש"סיות, החליטה מטעמים אישים לעזוב את מותג האופנה שבבעלותה, והחליטה להעביר אותו לבעלות אחותה הגדולה יותר. לייבל'ה מאחל הצלחה גדולה.

המפיק גדי ויטמן החליט גם הוא השבוע שמעתה והילך בחתונות שבהפקתו אין יותר להרים את החתן לגבהים מסוכנים כלקח מהפרשה שהסעירה את הציבור בארץ השבוע כשהחתן נפל ופגע קשה. בחתונות שערך השבוע נצפה כבר מקפיד על כך באדיקות רבה. שאפו.

את השחקן החרדי חיים אלעזר פופנדר ראה לייבל'ה נפגש בליל שישי עם בכיר מנהלת החרדים בצה"ל ישכר זלמנוביץ, בני רוזנטל ויועץ התקשורת אהרון נוראני על צלחת צ'ולנט חמה.

במצ'ינג המוצלח שנערך השבוע במוסדות שבט הלוי עברו ב"ה את היעד בהצלחה, לאחר קמפיין הענק 'גדלו'  אברימי קראוס מאשדוד חבר ההנהלה, ואבי עוזר המנכ"ל מאושרים מהתוצאה של קרוב ל-3 מיליון שקל יחד עם האסטרטג חזקי מילר. 

מי שהפך ליועץ רפואי חובק עולם הוא הרב שמעון רגוביי, יו"ר ארגון מזור במקסיקו סיטי, שנצפה בלשכת הרב הראשי חכם שלמה טוויל יחד עם הרב משה צ'יקוראל רב קהילת ספרד במקסיקו.

ולפינת המזל טובים השבועית

עם סגירת המדור, שמחה גדולה מתפרצת בעולם החסידות: ברכת מזל טוב לבחור החשוב בני נפחא מחסידות נדבורנה לרגל אירוסיו הערב (חמישי) בשעה טובה עם דסי סינגר מביתר, לייבל'ה שולח מזל טוב ענק. 

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מבאיאן ר' מרדכי דוד שנייד, לרגל שמחת אירוסי בנו, הבחור החשוב נחום שנייד. 

ברכת מזל טוב למילארדר החרדי דן גרטלר לרגל שמחת נישואי בנו בשבוע הבא, שתיערך במרכז האירועים אווניו בקרית שדה התעופה.

ברכת מזל טוב לר' דוד אריה הכהן רוט מראשי חסידות באבוב בארץ ובעולם, איש אמונו של הרבי שחיתן את בתו היחידה בשעה טובה השבוע במרכז האירועים 'אחוזה' במודיעין. 

לשמחה הגדולה הגיעו 300 חברים מארה"ב ואירופה שבאו לשמוח עם דודי ביומו הגדול. בשמחה ראה לייבל'ה שלטי ענק של כלל מוסדות באבוב בארץ ובעולם. 

והשבוע שמחת עולם התיירות וסוכני הנסיעות: 'חו"ל מהודר' ו'ביג בן טורס' השתדכו. השבוע התארס בן יועץ התיירות החרדי ומנהל חו"ל מהודר דודי רובינשטיין עם בת מנכ"ל ביג בן טורס אברמי פלדמן. מעמדי לחיים נערכו גם אצל הרבי מסאדיגורה וגם אצל הרבי מטאלנא. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לישראל קלרמן סגר"ע ירושלים לרגל שמחת נישואי בתו השבוע (שניים תוך חודש). השמחה התקיימה בבני ברק ומורו ורבו של אבי הכלה הגרב"ד פוברסקי הגיע להשתתף. 

ברכת מזל טוב לאבי הרשמים בעולם הישיבות הרב אוריאל זלזניק, לרגל שמחת נישואי בנו הבחור החשוב נתי. בשמחה שהתקיימה השבוע השתתפות רבנים ראשי ישיבות אישי ציבור ובכירי עולם הרישום.

ברכת מזל טוב למשב"ק אדמו"רי בית סאטמר הרב משה (גאבע) פרידמן לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע. לשמחה הגיע הרבי מסאטמר שרקד זמן רב עם החתן.

גם את הבעל מנגן דובי מייזלס ראה לייבל'ה יחד עם אבי הכלה יהושע הערש פרידמן העורך הראשי של עיתון 'דער איד'.  

ברכת מזל טוב לנגיד ר' משה שמואל זופניק לרגל אירוסי נכדתו, בת לחתנו הנגיד ר' יוסף זאב לפקוביץ. בשמחת השבע ברכות שנערכה השבוע בבית הסבא ראה לייבל'ה את המשב"ק לבית סאטמר וכן את החתן הרב מנדי שוימר שכובד לשאת דברים לכבוד השמחה.  

ברכת מזל טוב לסופר חנוך ברסלר לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. מי שהגיע לשבע ברכות היה האדמו"ר מגור. 

ברכת מזל טוב ליענקי ברנשטיין מלשכת ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ומעסקני חסידות פינסק קרלין לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי יוסי ריינר כתב השטח של 'בחדרי חרדים' לרגל שמחת הולדת בנו הבכור בשעה טובה ומוצלחת, אחרי חמש שנות ציפייה ותפילות. 

ברכת מזל טוב למפיק של חסידות גור איצ'ה לודמיר לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה הופיעו מקהלת 'נרננה' והזמר יואלי קליין שהרימו את הציבור. 

ברכת מזל טוב לחתן יהודה רז, בנו של הגאון רבי אלעזר זאב רז, לרגל שמחת נישואיו. לייבל'ה ראה כי בשמחה הגיע להשתתף הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו. 

ברכת מזל טוב למכל'ה גוטווין רכז המחלקה המשפטית של זק"א, לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לבנו יהושע. השלום זכר השבת בביהמ"ד הגדול בקרית נדבורנה בבני ברק. 

ברכת מזל טוב למנהלת מחלקת האקטואליה ב'קול חי' אסתי פלד לרגל אירוסי בנה, הבחור החשוב נתי, מבחירי ישיבת חברון.

ברכת מזל טוב לגב' רות ליכטנשטיין מו"ל המודיע באנגלית, לרגל שמחת נישואי נכדה השבוע. באירוע שבע ברכות שנערך השבוע השתתפו אישי ציבור ורבנים. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד