כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפרובוקציה הבאה

דרישה: צוות קואליציוני לגבש מתווה לנישואים אזרחיים

נדמה כי הממשלה הנוכחית לא בוחלת בשום צורה לקעקע את חומות הדת במדינה, במכתב פרובוקטיבי שמשגרת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי העומדת בראשות הוועדה לנושאי דת, היא פונה לראשי המפלגות בדרישה לבחון הקמת צוות שיעקוף את הרבנות וידאג לבחון אפשרות של נישואין שלא על פי ההלכה | שעות לאחר מכן מצטרף גם יו"ר סיעתה אביגדור ליברמן לדרישה

דרישה: צוות קואליציוני לגבש מתווה לנישואים אזרחיים
חתן וכלה. אילוסטרציה צילום: pixabay

במטרה לגרוף כותרות, משגרת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי העומדת בראשות הוועדה לנושאי דת, מכתב לראשי מפלגות הקואליציה ומבקשת להקים צוות שיבחן פתרונות שיאפשרו נישואין שלא על פי ההלכה על ידי נישואין אזרחיים בישראל.

במכתב ששיגרה לכל ראשי המפלגות טוענת מלינובסקי כי בשנת 2022 "חיים לפחות חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל שהרבנות לא מכירה ביהדותם ואינם יכולים להתחתן בארץ על פי הדין, כאשר לנתון זה, מתווספים 150,000 זוגות מעורבים, ובכך נפגעת זכותם הטבעית להינשא ולהקים משפחה במדינת ישראל".

"לפיכך", דורשת חברת הכנסת, "הגיעה השעה שמדינת ישראל תפסיק להתעלם מנושא זה על סדר היום ותגלה אחריות ותפעל להפסקת הפגיעה הבוטה בזכותם הטבעית של אזרחי המדינה להינשא ולהקים משפחה".

כשלב ראשון דורשת מלינובסקי כי יש לאפשר נישואים בשטחי שגרירויות, ללא כל קשר בין זה לבין ביטול "סעיף הנכד" בחוק השבות. בשלב השני, נדרש לתקן בצורה מהותית את חוק ברית הזוגיות ולהרחיבו, כאשר בסוף השאיפה תהיה להסדיר את הליך הנישואים והגירושים במדינת ישראל בהליך אזרחי במקביל לדין הדתי הנהוג עד היום.

במכתב דורשת מראשי המפלגות להקים צוות קואליציוני שיפעל לגיבוש פתרונות בהקדם האפשרי, זאת "לאור מורכבות ורגישות הנושא", כך מלינובסקי.

שעות לאחר מכן, גם שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "הגיע הזמן לקדם נישואים אזרחיים בישראל בחודשים האחרונים העברנו מספר רפורמות משמעותיות שדוגלות בעקרון "חיה ותן לחיות". העברנו את הרפורמה בכשרות, שמבטלת את המונופולים על הכשרות במדינת ישראל, מקלה על העסקים, ומוזילה את העלויות למסעדנים ולצרכנים, אנחנו מקדמים את הרפורמה בגיור, שבאה לקרב בין כל החלקי העם. ועכשיו זו העת לקדם גם נישואים אזרחיים.

אני מברך את היוזמה של חברתי, ח"כ יוליה מלינובסקי, שגם עומדת בראשות ועדה בכנסת שעוסקת בשירותי דת יהודיים, על פנייתה לראשי המפלגות להתכנס ולהקים צוות קואליציוני שיפעל למתן גיבוש פתרונות בנושא נישואים אזרחיים. בממשלה הזו יש הזדמנות לעשות דברים גדולים ושינויים מהפכניים, אסור לפספס אותה".

יוליה מילינובסקי נישואין אזרחיים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד