ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הכט"במים שהופלו בדרך לישראל

דיווח: תקיפה מסתורית בבסיס לוגיסטי של משמרות המהפכה

לפי כלי תקשורת איראניים בשבת הופלו כטב"מים שהיו בדרכם לישראל, ככל הנראה מדובר היה בניסיון תגובה לתקיפות המיוחסות לישראל על אדמת סוריה

דיווח: תקיפה מסתורית בבסיס לוגיסטי של משמרות המהפכה
הכטב"מים שהופלו בעיראק צילום: סוכנות הידיעות שפאק העיראקית

בסביבות השעה 2:30 (שעון איראן) בלילה שבין ה-13 ל-14 בפברואר, החלה תקיפה בת שלושה גלים באמצעות כטב"מי נפץ על בסיס לוגיסטי של משמרות המהפכה האיראנים בכרמאנשאה, המאחסן בתוכו כטב"מי נפץ איראניים חדישים לטווח רחוק. כך מדווחים כלי תקשורת באיראן.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור של לפחות שני כטב"מי נפץ חדישים מסדרת שאהד, שעד כה לא היו בשימוש מבצעי, ממערב איראן (מחוז כרמאנשאה) - לעבר מטרות בישראל. כך מדווח ערוץ הטלגרם עולם החדשות בטלגרם.

הכטב"מים הופלו בשבת האחרונה ע"י מערכות אמריקאיות בעיר ארביל שבצפון עיראק. לאחר האירוע הושלם תחקיר בשיתוף פעולה של המודיעין האמריקאי עם אמ"ן שבו הגיעו לממצאים המצביעים על כך שמדובר בניסיון תגובה איראני, משטח איראן, בדמות פגיעה מדויקת ביעדים ישראלים, ככה"נ כתגובה לתקיפות הישראליות האחרונות בסוריה.

בתגובה לשיגור אותם כטב"מים, הותקפו ע"י המוסד, מספר מבנים המשמשים לאחסון הכטב"מים בבסיס הלוגיסטי באזור מאהידשת שבמערב איראן. התקיפה ככל הנראה בוצעה בחסות ארגון אופוזיציונרי למשטר האיראני, כמו מג׳אהדין חלק, שפועל לעיתים בשיתוף פעולה עם המוסד.

צילומי לווין עדכניים ובלעדיים שיחשפו את הנזק יעלו בערוץ בימים הקרובים.

תקיפה משמרות המהפכה עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד