י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יופשרו נכסים בשווי מיליארדים

איראן והמעצמות בדרך להסכם גרעין חדש

הערב מתפרסם כי איראן והמעצמות הגיעו להסכמה על טיוטה לפיה יוסרו הסנקציות מעל איראן לפי ההסכם ב-2015. בצעדים הראשונים יופשרו נכסים איראנים אך לא יוסרו הסנקציות מהנפט האיראני | גורם רשמי באיראן: "איראן מכחישה את מאפייניו וסעיפיו"

איראן והמעצמות בדרך להסכם גרעין חדש
pixabay

ארה"ב ואיראן נמצאות על סף סיכום הפרטים לקראת חזרתן להסכם הגרעין. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות דיפלומטיים.

לפי הדיווח ההסכם שמתגבש כולל מספר צעדים הדדים שנועדו להשיב את שתי המדינות למלא אחר ההסכם. הצעדים הראשונים ביישום ההסכם לא יכללו הסרת סנקציות על הנפט האיראני, צעד שיתרחש מאוחר יותר, על פי מתווה שיוסכם בין הצדדים. 

כחלק מההסכם המתגבש, יופשרו נכסים איראניים בשווי של שבעה מיליארד דולר מבנקים בדרום קוריאה, וכן ישוחררו אסירים מערביים אשר כלואים באיראן. כמו כן יובטח כי רמת העשרת האורניום של האיראנים לא תעלה על 5%. רק לאחר שפעולות אלו יצאו לפועל, יחל שלב הסרת הסנקציות. 

עוד דיווחה סוכנות הידיעות כי נציגי איראן, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת, גרמניה, האיחוד האירופי וארה"ב עדיין מנהלים משא ומתן על פרטי טיוטת ההסכם. נציגי המדינות אמרו כי הוסכם על חלק גדול מהטקסט, אבל עדיין נותרו כמה בעיות שלא נפתרו.

סוכנות ידיעות איראנית דיווחה כי דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, הגיב לדיווח כי התגבשה טיוטת הסכם גרעין ואמר "איראן מכחישה את מאפייניו וסעיפיו". כמו כן, חטיבזאדה הדגיש כי "מסוכן לפרסם מידע שגוי. ההסכם הסופי המחזיר את ארה"ב להסכם הגרעין יהיה שונה מאוד מהדיווח המעוות והבלתי מבוסס שהופץ".

הסכם גרעין איראן סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד