ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מבטיח בדיקת עומק

המבקר על סערת פגסוס: "יוצאי יחידות המודיעין יצטרפו לצוות הביקורת"

"שמירה על פרטיות היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית; קיימת חשיבות לביקורת של מבקר המדינה שהינו גוף בלתי תלוי". כך אומר היום מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן ומבטיח: "נבצע בדיקת עומק על כל התנהלות גורמי אכיפת החוק באמצעים הטכנולוגיים"

המבקר על סערת פגסוס: "יוצאי יחידות המודיעין יצטרפו לצוות הביקורת"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נשא היום (חמישי) דברים בטקס הענקת רישיונות רואי החשבון החדשים בירושלים. בפתח דבריו התייחס לביקורת שמבצע משרד מבקר המדינה בעניין התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת "פגסוס".

"בימים אלו אנו מבצעים ביקורת בפרקליטות ובמשטרה בנוגע לשימוש באמצעים ובתוכנות הטכנולוגיות, ובין היתר תוכנת פגסוס של NSO. מבלי להקל ראש בבדיקה הפנימית שמתקיימת במשרד המשפטים, קיימת חשיבות לביקורת של מבקר המדינה שהינו גוף בלתי תלוי. שמירה על פרטיות היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית. אין בכוונתנו להתבסס על פרסומים כאלה ואחרים אלא לבצע בדיקת עומק רוחבית על כל התנהלות גורמי אכיפת החוק באמצעים הטכנולוגיים". אמר המבקר.

לדבריו, "את צוות הבדיקה מוביל האגף לביקורת על גורמי האכיפה ולצדו אגף הסייבר שהקמתי עם כניסתי לתפקיד. בכוונתנו לשלב בצוות גם יועצים מומחים בתחום הטכנולוגיה כולל יוצאי יחידות המודיעין".

עוד הבטיח לנוכחים: "הבדיקה שלנו תבחן מספר היבטים, ובכללם שימוש גורמי אכיפת החוק באמצעים הטכנולוגיים - האם היתה חריגה מסמכות והאם החקיקה והרגולציה בישראל ערוכה להתמודדות עם ההתקדמות הטכנולוגית. וכן - מה הנהלים לשימוש באמצעים אלו על טלפונים של אזרחים. כמו כן אנחנו בודקים את אבטחת המידע של נתונים שנאספו על ידי המשטרה -האם הם מוגנים מפני זליגת מידע". כך המבקר.

פגסוס NSO תוכנת ריגול מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד