כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בניגוד לסיכומים

העלאת שכר המאבטחים נדחתה; מה הנזק?

עשרות אלפי המאבטחים והשומרים יקבלו את ההעלאה בשכר שלהם רק בתחילת שנה הבאה ובפעימה אחת, בניגוד לסיכומים שנקבעו. המשמעות: הפסד של אלפי שקלים של תוספת שכר מצטברת שבין אפריל לספטמבר | נציגי הממשלה להסתדרות: "יש קושי משפטי"

העלאת שכר המאבטחים נדחתה; מה הנזק?
מאבטח. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העלאת השכר לכ-100 אלף מאבטחים ושומרים שתכוננה, נדחתה לתחילת השנה הבאה, מה שיבויל להפסד של אלפי שקלים לכל מאבטח, זאת בניגוד להסכם. כך דווח ב'ynet'.

המאבטחים היו האמורים לקבל תוספת שכר של 5% עד 7.5% בפעימה ראשונה מתוך שתיים בתחילת אפריל ותוספת שנייה בשיעור דומה בפעימה השנייה שתשולם ב-1 בספטמבר.

ההסכם כבר סוכם בתחילת שנת 2021, אך בגלל ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי לא חתמה על צו ההרחבה, המאבטחים צפויים לקבל הודעה ששכרם יועלה רק ב-1 בספטמבר בשל נוסח מתוקן של הצו.

שכר המאבטחים יעלה רק בבת אחת בסכום שסוכם - 10% ו-15%- ב-1 בספטמבר ובכך יפסידו מאבטחים העלאה של מאות שקלים בכל חודש בחמישה החודשים מאפריל ועד לספטמבר השנה.
בהסתדרות אישרו כי העלאת שכר המאבטחים נדחתה בחמישה חודשים וטענו כי הוסבר להם מנציגי הממשלה כי "יש קושי משפטי כלשהו להעלות את השכר כבר באפריל" והפנו לקבלת תגובה ממשרד הכלכלה.
מזרוע התעסוקה במשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "השרה אומנם פירסמה הודעה על כוונה, אולם טרם נתנה החלטתה בעניין מתן צו הרחבה להסכם הקיבוצי הכללי בענף השמירה. החלטה כאמור תינתן בשים לב להשלכות על המשק, בדגש על טובת העובדים וזכויותיהם לצד שמירה על משק יציב וכן בהתחשבות בעמדות כלל הארגונים והמעסיקים הנוגעים בדבר".
מאבטחים העלאה אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד