כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גם שני ילדיו

שופט קבע כי טראמפ חייב להעיד בחקירתו המתנהלת בניו יורק

דונלד טראמפ ושני ילדיו יאלצו להיחקר בשבועה בניו יורק, לאור קביעת שופט מקומי. למרות שטראמפ טען כי מדובר ברדיפה פוליטית, התובעת הכללית לטיטיה ג'יימס סבורה כי הראיות שלה מוצקות

שופט קבע כי טראמפ חייב להעיד בחקירתו המתנהלת בניו יורק
מגדלי טראמפ במנהטן צילום: unsplash

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ ושניים מילדיו חייבים לענות על שאלות בשבועה במהלך חקירה שמתנהלת בימים אלה בניו יורק על "שיטות העבודה העסקיות שלהם", כך קבע שופט.

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, האשימה את 'ארגון טראמפ' בשימוש ב"הערכות שווי הונאה או מטעות" כדי לקבל הלוואות והטבות מס טראמפ חייב כעת להגיב בהצהרה בתוך 21 יום.

הנשיא ה-45 של ארה"ב הכחיש בעבר את ההאשמות שמופנות כלפיו, אך אתמול (חמישי), שופט בית המשפט העליון בניו יורק, ארתור אנגורון, אמר כי טראמפ, בנו דונלד טראמפ ג'וניור, ובתו איוונקה טראמפ, חייבים כל אחד לציית לזימונים שהתובע הכללי הוציא להם כבר בחודש דצמבר 2021.

מגדלי טראמפ במנהטן. (מימין). צילום: unsplash.

החקירה של ג'יימס חשפה "ראיות רבות להונאה כספית אפשרית", אמר השופט, ונתן לה "זכות ברורה לחקור בשבועה את הנשיא לשעבר ושניים מילדיו המעורבים בעסק".

טראמפ, כינה את החקירה מ"מניעים פוליטיים" ו"ציד מכשפות" של ג'יימס, בגלל שהיא דמוקרטית. החקירה, שנפתחה ב-2019, נועדה להוכיח את טענות התובעת לפיהן טראמפ ניפח את ערך נכסיו לבנקים כשחיפש הלוואות. על פי החשד, ההונאה התרחשה לפני כניסתו לתפקיד.

עורכי הדין של טראמפ ניסו לתבוע את ג'יימס בניסיון למנוע ממנה לחקור את הנשיא לשעבר וילדיו. ג'יימס בירכה על החלטת השופט כניצחון, ואמרה כי "הצדק ניצח".

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ מגדלי טראמפ לטיטיה ג'יימס חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד