כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החשש מרוסיה

בריטניה תבטל ויזות למשקיעים זרים עשירים

אשרות ויזה מיוחדות המציעות למשקיעים זרים תושבות מהירה בבריטניה צפויות להתבטל על ידי הממשלה, על רקע הלחץ על קשרי בריטניה ורוסיה

בריטניה תבטל ויזות למשקיעים זרים עשירים
ראש ממשלת בריטניה צילום: דוברות ראש הממשלה

מקור ממשלתי אישר ל-BBC דיווחים כי הממשלה תבחן את המשך התוכנית על אשרות משקיעים ברמה 1, המציעות תושבות למי שמשקיע לפחות 2 מיליון ליש"ט. התוכנית הוצגה ב-2008 כדי לעודד אנשים עשירים מחוץ לאיחוד האירופי להשקיע בבריטניה.

אך התוכנית נמצאת תחת זכוכית מגדלת כבר זמן רב, לאחר חששות שהוא פתח לשימוש לרעה, עכשיו טוענים מבקרי בתוכנית כי רוסיה עושה שימוש לרעה בתוכנית הזאת. עם זאת, ההודעה הצפויה בשבוע הבא מגיעה על רקע לחצים על השרים לנתק את קשרי בריטניה עם רוסיה בשל איום הפלישה לאוקראינה, זאת אחרי שרוסיה צברה יותר מ-100,000 חיילים לאורך גבולה של אוקראינה - אך מכחישה שהיא מתכננת פלישה.

אשרת משקיע המכונה לעתים קרובות "וויזת זהב", מציעה תושבות למי שמשקיעים 2 מיליון פאונד או יותר בבריטניה, ומאפשרת למשפחותיהם להצטרף אליהם. לאחר מכן, בעלי אשרות אלו יכולים להגיש בקשה לתושבות קבע בבריטניה, תלוי כמה הם משקיעים.

השקעה של 2 מיליון ליש"ט מאפשרת הגשת בקשה תוך חמש שנים, עם 5 מיליון ליש"ט השקעה אפשר לבקש תוך 3 שנים, או שנתיים אם משקיעים 10 מיליון ליש"ט.

משרד הפנים אמר שהוא כבר ביצע רפורמה בתוכנית כדי להבטיח שהיא לא תשמש כלי לשחיתות, ולא שלל שינויים נוספים.

בריטניה ויזות עשירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד