י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יראה את פסק הדין בשמים"

הבקשה של הרבי הישיש: "תקברו אותי עם המכתב אחרי פטירתי"

מסמך שקיבל מגאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי זליג ראובן בנגיס זצ"ל עליו שמר כל חייו והיה מראה אותו תדיר למקורביו, ייטמן היום בהר הזיתים יחד עם גופו של הרבי הישיש מצאנז טשאקווא זצ"ל, יו"ר וועד הכשרות של הבד"ץ. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא על המכתב הנדיר

הבקשה של הרבי הישיש: "תקברו אותי עם המכתב אחרי פטירתי"
האדמו"ר מטשאקווא זצ"ל צילום: שוקי לרר

לאחר חצות לילה הסתלק לבית עולמו בשיבה טובה בגיל 94 בבית חולים לניאדו בקרית צאנז נתניה האדמו"ר הגאון הצדיק רבי נפתלי הלברשטאם זצ"ל מצאנז טשאקווא, מי ששימש כיו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית וממייסדיה במשך עשרות בשנים.

הרבי זצ"ל היה דמות ייחודית מאוד, עם הומור חסידי גליציאני משובח, מגזע היחס וממשיך השושלת לבית צאנז. בגיל צעיר יזם עם אנשי מעשה להקים מערכת כשרות מהודרת בירושלים ולא שקט על שמריו עד יומו האחרון וראה הצלחה כבירה במעשיו, כאשר מפעל ידו שגשג והגיע לממדיו כגוף הכשרות היוקרתי והמהימן ביותר בעולם היהודי.

עורך העדה החרדית לשעבר שמואל חיים פפנהיים מספר ל'בחדרי חרדים' על אנקדוטה מיוחדת. לפני כשבעים שנה בביסוס מערכת הכשרות של 'העדה החרדית', כשהיו אז צרי עין וקשיים גדולים, כתב לו הגאב"ד הגאון רבי זליג ראובן בנגיס זצ"ל מכתב ששמר על זה כעל בבת עיניו: "לכל המעונין. העסקן הנערץ הרב ר' נפתלי הלברשטאם שליט"א, חבר ועדת הכשרות וועדת השמיטה שע"י העדה החרדית בעיה"ק ירושלם ת"ו, הוא שליחי ונציגי האישי, נא לקבלו תמיד בסבר פנים יפות ובכבוד הראוי". 

פפנהיים מספר: הרבי זצ"ל אמר לי שהניח צוואה שיקברו אותו עם המסמך הזה, והוא יראה לכולם את פסק הדין של גדול הדור שיש לכבדו בסבר פנים יפות ובכבוד הראוי, (הצילום מצורף בזה בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים').

המכתב של הרב בענגיס זצ"ל לרבי מטשאקווא זצ"ל

עוד מוסיף פפננהיים: "היה לי לידיד נאמן, תמך בי בתפקידיי בתוככי העדה החרדית בצורה לא מובנת. היה קורא לי לשיחות ארוכות ומשתתף בשמחות ילדיי אם בפועל ואם לא הגיע ממש היה מרים טלפון ומברך בחמימות רבה ונמשך הקשר עד לאחרונה ממש. הוא גם העניק לי את ספריו "דברי נפתלי" על התורה וכתב הקדשה חמה במיוחד". 

היום בצהריים הרבי יובא למנוחות מבנייני העדה החרדית בירושלים להר הזיתים שם ייטמן ויחד עמו המכתב הנדיר שקיבל מהגאב"ד של העדה החרדית זצ"ל. 

טשאקווא מכתב שמואל חיים פפנהיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד