כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ירה בשני שוחרר ברביעי

היורה שוחרר בערבות; המועמד לראשות העיר: "אני בטראומה"

המועמד היהודי לראשות העיר לויאוויל בקנטקי, שנורה ביום שני השבוע וניצל בנס, חושש וכועס על שחרורו למעצר בית של היורה שניסה להתנקש בחייו. "כמעט בלתי אפשרי להאמין שמישהו יכול לנסות לרצוח ביום שני ולצאת מהכלא ביום רביעי. חייבים לתקן את המערכת", אמר

היורה שוחרר בערבות; המועמד לראשות העיר: "אני בטראומה"
קרייג גרינברג צילום: באדיבות המצלם

המועמד היהודי לראשות העיר לואיוויל שבמדינת קנטקי בארה"ב, קרייג גרינברג, שכמעט נורה למוות, אומר כי שחרורו של היורה קווינטז בראון הותיר אותו ואת משפחתו שוב בטראומה ובחשש לחייו.

בראון מואשם שירה בגרינברג בתוך משרדו ביום שני האחרון. איש לא נפגע, אבל כדור אחד הגיע קרוב לגרינברג ושפשף את הסוודר שלו.

ביום רביעי, קבוצת ערבות שאורגנה על ידי ארגון 'חיי שחורים חשובים' (Black Lives Matter Louisville) פרסמה כי אספה 100,000 דולר במזומן כדי לשחרר את היורה בערבות מה שאפשר לו להשתחרר מהכלא ולהישאר במעצר בית.

ביום חמישי בבוקר, פרסם גרינברג הצהרה על השחרור ואמר: "מערכת המשפט הפלילי שלנו מקולקלת בבירור. כמעט בלתי אפשרי להאמין שמישהו יכול לנסות לרצוח ביום שני ולצאת מהכלא ביום רביעי. אם מישהו נאבק במחלת נפש ונמצא במעצר, יש לבדוק אותו ולטפל בו. אנחנו חייבים לעבוד יחד כדי לתקן את המערכת הזו".

"למרבה הצער, כמו אחרים שסובלים ממערכת שבורה, הצוות שלי והמשפחה שלי עברו טראומה שוב, עם זאת, אני סומך על המשטרה שתבצע את החקירה הזו כמו שצריך כדי שהאדם האחראי לניסיון להרוג אותי יועמד לדין כראוי. בלי קשר למה שמוביל מישהו לבצע פשע אלים, חייבות להיות השלכות. אלימות נשק היא בלתי מתקבלת על הדעת בשום צורה".

"יותר מדי משפחות בעיר שלנו חיות בפחד בגלל האיום המתמיד של אלימות בנשק. כולנו חייבים לעבוד יחד כדי לתקן את המערכת הזו כך שתעבוד עבור כולם ותתמקד במניעת התרחשות פשיעה אלימה. אני אשאר ממוקד לפעול כדי להפוך את לואיוויל לבטוחה יותר, להפחית את אלימות הנשק, ולהילחם בגורמים השורשיים לפשע. ואני אוביל את המאמץ להשקיע יותר במשאבי בריאות הנפש בכל השכונות שלנו ובמיוחד בבתי הכלא שלנו".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': חמוש פתח באש לעבר קרייג גרינברג, יהודי שמתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית על ראשות העיר לואיוויל, שבמדינת קנטקי בארה"ב. המקרה התרחש ביום שני האחרון בשעות הבוקר והמשטרה הודיעה כי מניע אפשרי אחד הוא "העובדה שהמטרה היא יהודית".

"למרבה המזל, הצוות שלי ואני בטוחים", אמר גרינברג בהודעה שפרסם בטוויטר לאחר התקיפה. "כולנו עם משטרת, לואיוויל עכשיו, תודה לכולם על התמיכה הגדולה".

גרינברג מסר לכתבים פרטים על התקרית. הוא ציין כי החשוד נכנס למשרדו והתקבל על ידו ועל ידי עוזריו, לפתע החשוד כיוון את אקדחו לעבר גרינברג והחל לירות. אחד מחברי הצוות של המועמד שהיה הכי קרוב לדלת הצליח לסגור ולחסום אותה. לאחר מכן נמלט החשוד מהמשרד.

שחרור בערבות אירוע ירי מועמד לראשות העיר קרייג גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד