כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אוקראינה מכחישה ומאשימה

המתיחות גוברת: הבדלנים הפרו רוסים הותקפו 4 פעמים

כוחות הבדלנים, הנתמכים על ידי רוסיה במזרח אוקראינה, טוענים כי במהלך היממה האחרונה הם הותקפו 4 פעמים על ידי צבא אוקראינה. באוקראינה דחו את הטענות: "למרות העובדה שירו על עמדותינו בנשק אסור, כולל שימוש בארטילריה, חיילים אוקראינים לא פתחו בתגובה באש"  

המתיחות גוברת: הבדלנים הפרו רוסים הותקפו 4 פעמים
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לילה שני ברציפות: צבא אוקראינה תקף הלילה (בין חמישי לשישי) כוחות בדלנים פרו רוסים בשתי הזדמנויות שונות. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות 'אינטרפקס', הבדלנים הותקפו בירי ארטילרי על מספר כפרים במזרח אוקראינה.

טענות הבדלנים על מתקפה עליהם מצד צבא אוקראינה מגיעות על רקע טענות מצד קייב המאשימות את המורדים בהסלמת המתיחות במזרח אוקראינה ובירי על עמדות צבאיות של אוקראינה. מהקרמלין נמסר אתמול כי הם "מודאגים מאוד" מהתלקחות האלימות באוקראינה.

כוחות הבדלנים, הנתמכים על ידי רוסיה במזרח אוקראינה, טענו גם אתמול כי כוחות אוקראיניים הפגיזו את שטחם במרגמות. ממשלת אוקראינה הכחישה את הדיווחים בסוכנויות הידיעות הרוסיות. "למרות העובדה שירו על עמדותינו בנשק אסור, כולל שימוש בארטילריה, חיילים אוקראינים לא פתחו בתגובה באש", אמר קצין העיתונות לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

הבדלנים במזרח אוקראינה האשימו את כוחות ממשלת קייב שירו לשטחם ארבע פעמים ביממה האחרונה ואמרו כי "הם מנסים לקבוע אם מישהו נפגע או נהרג". יצוין כי לא הייתה תגובה מיידית מצד הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) שעוקב אחר המצב במזרח אוקראינה.

אוקראינה רוסיה בדלנים רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד