א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ההסלמה באוקראינה

משרד החוץ מתריע: "התלקחות מהירה וקשה"

המתיחות המרחפת מעל שמי אוקראינה, מביאה את מומחי ובכירי משרד החוץ לבצע הערכות מצב תכופות בכל הקשור להתנהלות הישראלית בזירה | בהודעה שפורסמה הערב קראו שוב במשרד, לאזרחים השוהים באוקראינה - לשוב למדינה

משרד החוץ מתריע: "התלקחות מהירה וקשה"
משרד החוץ בירושלים צילום: באדיבות המצלם

במשרד החוץ ממשיכים להתנהל במתכונת חירום ומקיימים ישיבות היערכות מידי יום, תוך שהם קוראים שוב לאזרחים לעזוב את המדינה ומתריעים מהתלקחות מהירה וקשה.

בהודעה שפורסמה הערב נמסר, "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה היום במשרד החוץ ושורה של שיחות שקיים מנכ"ל משרד החוץ עם גורמים רלוונטיים בכנס מינכן והאירועים במזרח אוקראינה", במשרד קראו "לאזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה".

"התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה", התריעו במשרד החוץ, שם החליטו להשאיר את שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודצקי ואת צוות השגרירות בקייב לעת עתה ולפתוח מחר (יום ראשון) באופן חריג את המחלקה הקונסולרית בשגרירות, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך.

בהודעה נמסר עוד כי "במשרד החוץ עוקבים אחרי ההתפתחויות וגם אחרי ההחלטות של ארה"ב ובריטניה לפנות את שגרירויותיהן בקייב, ולעבור לעיר לבוב. זאת, במטרה לשמור על חיי שליחיה של מדינת ישראל באוקראינה תוך מתן מענה לאזרחים הישראלים".

משרד החוץ אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד