כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אציל הרוח ועדין הנפש

מחשובי חסידי גור: רבי יעקב משה זאב שטרן ז"ל

ביום שישי הובא למנוחות בירושלים איש סגולה ורב תבונות הרה"ח רבי יעקב משה זאב שטרן ז"ל מחסידי גור בתל אביב, ובירושלים שהלך לעולמו לאחר שמצבו הרפואי הדרדר בשבועות האחרונים 

מחשובי חסידי גור: רבי יעקב משה זאב שטרן ז"ל
הרה"ח רבי יעקב משה זאב שטרן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ביום שישי הגיעה השמועה המעציבה על פטירתו של הרה"ח רבי יעקב משה זאב שטרן ז"ל מחסידי גור בתל אביב, ובירושלים והוא בן 74 בפטירתו.

המנוח ר' יענקל ז"ל נולד בפולין בח' סיון תש"ז לאביו הרה"ח רבי אברהם ישראל (אברומצ'ה) שטרן ז"ל, שהיה מפארי עדת חסידי גור בחיפה.

היה דבוק בלו"נ באדמו"רי בית גור ואת ביתו החסידי הקים לתפארת עם רעייתו מרת יפה חנה שתחי' בתו של איש המעש הרה"ח המפואר רבי ישראל אלימלך סולניק ז"ל, מאצילי וטובי חסידי גור בתל אביב, מלפני למעלה מיובל שנים.

היה איש סגולה רב תבונות, מצניע לכת וטוב עין, ישר דרך ואהוב על הבריות. אציל נפש ויקר רוח, מענטש נכבד, שידע תמיד להלך בחן ובמעדנות, בנועם הליכות, עם כל מכריו, ידידיו וקרוביו. כך רכש לעצמו בצדק מעמד בכיר ומוערך, אם כי טבעי, כיהודי בעל צורה, ככלי חמדה, ללא שמץ של התנשאות; כך גם רכש לעצמו כתר שם טוב, כאיש רעים להתרועע - בין כל ידידיו הטובים ומוקיריו הרבים.

בשנותיו האחרונות התמודד רבות בגבורת הנפש וברוח איתנה עם סבל נמשך, תוך מכאובים ומועקות, כשהוא ממשיך ומתמודד, בסיוע רגשות אמונה חזקים וביטחון פנימי עמוק, עם בריאותו הרופפת ועם חולשתו הכרונית. מצבו הרפואי הידרדר בשבועיים האחרונים. מעט לאחר שעת חצות, אור ליום ששי, השיב בביתו ועל מיטתו את נשמתו ליוצרה למגינת לב מכריו ומשפחתו.

ביום שישי ערב שבת קודש, פרשת כי תשא הוא הובא למנוחות במסע הלוויה שיצא מבית הלוויות שמגר דרך בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו להר המנוחות שם נטמן. 

הותיר אחריו את משפחתו, אחיו הרב אריה מחיפה - ירושלים, בנו הוא הר' יוסף ברוך שטרן מעיריית ירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד