כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במקום הסבא

תיעוד: הרב הצעיר שהוכתר לשמש כרב קהילת החאלבים

מעמד מיוחד נערך בתל אביב לרגל הכתרת הרב יעקב ישראל טוויל לרב קהילת החאלבים במרכז תל אביב במקום סבו הגאון חכם יצחק טוויל זצ"ל ראש כולל 'זכרון משה' בשכונת יד אליהו ורב בית הכנסת מגן דוד בתל אביב. צפו בתיעוד וסיקור מהאירוע  

תיעוד: הרב הצעיר שהוכתר לשמש כרב קהילת החאלבים
הכתרת הרב יעקב טוויל בתל אביב צילום: באדיבות המצלם

במלאות שנה לפטירתו של הרב הגאון רבי יצחק מעלי הכהן טוויל זצ"ל אשר כיהן כרב וכמנהיג לקהילת החאלבים שבמרכז תל אביב הוכתר נכדו הרב יעקב ישראל טוויל לכהן תחת סבו להמשיך ולהנהיג את קהילת "החאלבים" במרכז תל אביב.

את המעמד פתח אביו, הרה"ג רבי רבי דוד טוויל ראש כולל אהל יוסף בירושלים שדיבר על מידת האמת שהייתה נר לרגליו של אביו זצ"ל מלבד השקיעות האדירה בתורה כל ימיו. כמו כן נשא דברים הרה"ג רבי שמעון בן חיים ראש כולל 'ברכת אהרן' ברמת גן שדיבר על גדלותו וחסרונו של הרב יצחק זצ"ל. 

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה הראשי של תל אביב, שדיבר בחשיבותה ונחיצותה של הקהילה לעיר תל אביב ושמירה על צביונה של העיר.

הגאון רבי אליהו בר שלום רב העיר בת ים ודודו של הרב יעקב טוויל הקריא את "כתב ההכתרה" שנוסח ונכתב ע"י נכבדי הקהילה, כמו כן עמד הרב בר שלום על בית הכנסת שהוא מקום של תורה ותפילה שימשיך להוות מגדלור לעיר תל-אביב, כולה.

לאחר מכן עלה לנאום רב הקהילה החדש שהדגיש את התורה העבודה והגמילות חסדים שהיו בזקנו וששימש אותו במשך שנותיו האחרונות והודה לבני המשפחה והקהילה על התמיכה בו והסיוע.

את המעמד חתם הגאון רבי שלמה בן עזרא רבה של מבשרת ציון ועמד על הדגשים והמכנה המשותף שהיו בבגדי אהרון הכהן ואת הרב כושר ויכולת המנהיגות של הרב יעקב טווייל.

בתום המעמד התיישבו הרבנים ובהם הגאון רבי אברהם יוסף רבה של העיר חולון שהגיע אף הוא לברך והשתתף יחד עם נכבדי הקהילה ובני הקהילה ליד שולחנות ערוכים לשמוח יחד במעמד הנכבד. 

 

תל אביב חלאבים הגאון חכם יצחק טוויל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד