כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בתים לנאמני ציר הרשע

האייתולות ואסד גונבים קרקעות מאזרחים שנמלטו

האייתולות ונשיא סוריה, אסד, משתלטים וגונבים קרקעות מאזרחים שנמלטו, עליהם הם בונים בתים לנאמני ציר הרשע | איראן רכשה אדמות ונכסים במחירים מוזלים באזורים אסטרטגיים של דמשק

האייתולות ואסד גונבים קרקעות מאזרחים שנמלטו
מורדים בסוריה צילום: צילום מסך

 

מחקר חדש שפורסם על ידי מרכז הרמון Harmoon ממחיש כיצד כוחות אסד והמיליציות הנאמנות לאיראן, בגיבוי רוסי, יצאו ל"מסעות של עקירה בכפייה בקנה מידה תעשייתי". לטהראן אין עניין בשיבת פליטים בשום שלב בעתיד. באזורים הנשלטים על ידי חיזבאללה סמוך לגבולות לבנון, ובאזורים המזרחיים הנשלטים על ידי מיליציות עיראקיות, חסמו מיליציות אלה את חזרתם של סורים שנמלטו ללבנון.

החסימה של אסד להחזרת מיליוני סורים כוללת חוקים המאפשרים למשטר להשתלט על רכוש ואדמות של אלה שברחו. אזורים עירוניים נרחבים נמסרו למשפחות מורחבות של מיליציות זרות ואוכלוסיות נאמנות מיובאות. על ידי החזרת פליטים סונים לאזורים תחת השפעה טורקית בצפון ובמזרח סוריה, ארדואן עוזר לאסד תוך שהוא עוסק בהנדסה דמוגרפית משלו על חשבון האוכלוסיות הכורדיות.

מכירות פומביות מתקיימות למכירת שטחי קרקע ענקיים. האגודה הסורית לזכויות האזרח מדווחת כי אסד החרים אדמות חקלאיות כדי "להשקיע בפרויקטים תיירותיים למען האיראנים והעיראקים", כאשר החרמות המוניות מתרחשות בפיקוח חיל משמרות המהפכה האסלאמית. מיליציה עיראקית מושחתת ניהלה עסקאות קרקע "בחסות שיקום". בעלי קרקע שלא מספקים תיעוד או לא משלמים את האגרות הבלתי ניתנות להישג יד, נשלחים על הסף.

איראן רכשה אדמות ונכסים במחירים מוזלים, עם רכישות גדולות באזורים אסטרטגיים של דמשק, כמו סביב שדה התעופה. חיזבאללה הלבין מיליארדי דולרים באמצעות רכישות נדל"ן, תוך התמקדות בדמשק ובאזורי הדרום - מצב עניינים שישראל תטפל בו במוקדם או במאוחר צבאית. כך מציינת

חיזבאללה כבר שולט באזורים נרחבים הסמוכים ללבנון, שחלקם הפכו לאזורי ליבה לייצור הסם המבוסס על אמפטמין קפטגון. מאות מיליוני טאבלטים מיוצאים, וקוצרים הכנסות של מיליארדי דולרים עבור חיזבאללה ואסד. חיזבאללה שולט בדרום לבנון, בדרום ביירות ובאזור בקעה, וכן משקיע בנכסים בכל חלקים עניים של צפון לבנון, תוך ניצול המצב הכלכלי הקשה לטובתו.

איראן מגמישה את שרירי הכוח הרכים שלה על ידי הסבת רכוש סורי שהוחרם למרכזים קהילתיים שיעים, מוסדות חינוך, מרכזים דתיים ומקדשים. צעירים מובטלים נאלצים להצטרף למיליציות במימון איראן. מחלקות לשפה הפרסית נפתחו במוסדות להשכלה גבוהה. קורסים מסובסדים בכבדות, בעלי מרכיב אידיאולוגי כבד משקל, מגיעים עם תמריצים נוספים כמו טיולים לאיראן, המנוצלים כמובן למטרות אינדוקטרינציה.

כך כותבת בריה אלאמודין. עיתונאית ושדרנית עטורת פרסים במזרח התיכון ובבריטניה. וראיינה מספר רב של ראשי מדינות:

חיזבאללה כבר שולט באזורים נרחבים הסמוכים ללבנון, שחלקם הפכו לאזורי ייצוא של סמים, שמניבים הכנסות של מיליארדי דולרים עבור חיזבאללה ואסד. חיזבאללה שולט בדרום לבנון, בדרום ביירות ובאזור בקעה, וכן משקיע בנכסים ובצפון לבנון, תוך ניצול המצב הכלכלי הקשה לטובתו.

איראן גונבת רכוש סורי שהוחרם למרכזים קהילתיים שיעים, מוסדות חינוך, מרכזים דתיים ומקדשים. צעירים מובטלים נאלצים להצטרף למיליציות במימון איראן. מחלקות לשפה הפרסית נפתחו במוסדות להשכלה גבוהה. קורסים מסובסדים בעלי מרכיב אידיאולוגי מגיעים עם תמריצים נוספים כמו טיולים לאיראן.

בריה אלאמודין מוסיפה, כי המהפכה של 1979 איראן חיפשה בכוח איך להוציא את ארה"ב מהאזור, היא כותבת, "לפני כמה שנים כתבתי מאמר שטען שאיראן גנבה יותר מפי 20 משטח האדמה הערבית מאשר ישראל, והיתה אחראית ליותר מפי 100 מאובדן החיים הערבי".

אם האמריקנים אכן יצליחו לרקום הסכם גרעין עם איראן, לטהראן יעמדו מיליארדי דולרים של כספים שיופשרו כדי לרכוש ריבונות סורית בזול ולהגדיל עוד יותר את הצבאות החצי-צבאיים שלה.

בריה אלאמודין מציינת, כי "עבור משטר אסד פושט הרגל מבחינה כלכלית ומוסרית, למכירת אדמות סוריות גנובות לאיראן יש יתרונות מיידיים. אבל מה אסד חושב שהוא יישאר לשלוט? הוא אולי מאמין שהוא חייב לטהרן הכל, אבל הוא הפך את עצמו לבובה שהרוסים והאיראנים יכולים להעיף הצידה כרצונם".

בשאר אסד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד