ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
רשת ההברחות הגדולה

דיווח: מכלית שהובילה נפט איראני עלתה באש ליד חופי סין

מכלית שהובילה חצי מיליון חביות נפט איראני עלתה באש ליד חופי סין | סוכנות הידיעות הרשמית של איראן הכחישה שיש קשר כלשהו בין המדינה לבין מכלית הנפט אך חברת המעקב של המכליות אישרה את הידיעה

דיווח: מכלית שהובילה נפט איראני עלתה באש ליד חופי סין
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

מכלית שהובילה חצי מיליון חביות נפט שמקורן מאיראן, עלתה באש ליד חופי סין ביום שישי האחרון, אך הצוות השתלט על השריפה.

יממה לאחר התקרית, סוכנות הידיעות הרשמית של איראן IRNA הכחישה שיש קשר כלשהו בין המדינה לבין מכלית הנפט. אך סוכנות הידיעות ניסתה להשתמש בניסוח מעורפל בהכחשה, המצביע על כך שהמטען נמכר על ידי איראן למתווך לצורך מסירה ללקוח סופי.

סוכנות הידיעות IRNA דיווחה, כי "ממקורות מעודכנים מכלית הנפט הזו אינה שייכת לאיראן, האפשרות היחידה היא שהמטען שלו שייך לאחד מלקוחותיה של איראן".

אך ערוץ הטלוויזיה Iran International המתנגד למשטר, מדווח, כי חברת המעקב של המכליות TankerTrackers אישרה את הידיעה ביום שבת, ואמרה כי "מכלית שהובילה חצי מיליון חביות נפט איראני עלתה באש במזרח הרחוק". החברה הוסיפה כי הם הודיעו ללקוחות על זהות הספינה ומיקומה.

על פי הדיווחים, איראן בדרך כלל מעבירה נפט למכליות שונות בים כדי לעקוף את הסנקציות האמריקאיות מאז 2018 ולשלוח נפט לסין. סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה מוקדם יותר החודש, כי ההכנסה מיצוא הנפט של איראן גדלה ב-494% בחמשת החודשים הראשונים של ממשל ראיסי.

מוקדם יותר בינואר דווח ברשתות המתנגדות למשטר האיראני, כי רשת הברחות הנפט הגדולה של איראן, מסתייעת במשמרות המהפכה וחברות ספנות פרטיות בסחר הבלתי חוקי.

נפט איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד