כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
13 שנים להונאת המאה

נוכל הפונזי היהודי הגדול בהיסטוריה: חולקו חצי מיליארד דולר פיצויים

קורבנות הונאת הפונזי של ברננד מיידוף: משרד המשפטים הודיע השבוע ​​על חלוקה נוספת של יותר מ-568 מיליון דולר לקורבנות מיידוף

נוכל הפונזי היהודי הגדול בהיסטוריה: חולקו חצי מיליארד דולר פיצויים
ברני מיידוף צילום: צילום מסך

משרד המשפטים האמריקאי הודיע ​​השבוע כי קרן הפיצויים (MVF) לקורבנות הונאת הפונזי של איש העסקים היהודי-אמריקאי, ברננד מיידוף, החלה עם פעימה נוספת של פיצויים לקורבנות על סך 568 מיליון דולר, בכספים שחולטו לממשלת ארה"ב בקשר עם תוכנית ההונאה של ברני מיידוף השקעות ניירות ערך LLC (BLMIS). בכך הביאה את סך הפיצויים שחולק ליותר מ-3.7 מיליארד דולר ולכמעט 40,000 קורבנות ברחבי העולם.

בפעימה זו, תשלומי פיצויים יישלחו לכמעט 31,000 קורבנות ברחבי העולם, מה שיביא את סך ההחזרים שלהם ל-81.35% מתוך הסכום שנעקצו במסגרת הונאת הפונזי של מיידוף. מדובר בפעימה שביעית בסדרה של תשלומים שבסופו של דבר יחזירו לקורבנות למעלה מ-4 מיליארד דולר כפיצוי על הפסדים שספגו מהתמוטטות ה-BLMIS. יותר מ-2,600 קורבנות יקבלו את התשלום הראשון שלהם מ-MVF בפעימה זו.

"החלוקה הזו מספקת כמעט 31,000 קורבנות החלמה כספית נוספת מהפשעים הקשים שביצע ברנרד מיידוף", אמר עוזר התובע הכללי קנת א. פוליט ג'וניור מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים. "המאמצים המתמשכים של המחלקה להבטיח צדק לקורבנות הפשע מודגמים באמצעות תהליך ההפוגה המתמשך של מיידוף והמיליארדים שהוחזרו לקורבנות חפים מפשע ברחבי העולם".

ברנרד לורנס מיידוף, שמת בכלא לפני כשנה בגיל 82, היה איש עסקים וברוקר יהודי-אמריקאי, שהיה יושב ראש החברה למסחר בניירות ערך "ברנרד מיידוף" (Bernard L. Madoff Investment Securities LLC) ויושב ראש דירקטוריון הנאסד"ק בארצות הברית. בדצמבר 2008 נעצר וכשלושה חודשים אחר כך הורשע בהונאת כספים בהיקף של כ-65 מיליארד דולר, הונאת פונזי הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם. נידון ל-150 שנות מאסר, אך מת בכלא לאחר כ-12 שנים.

ברנרד מיידוף הונאת פונזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד